فرماندار شهرستان گرمی گفت: عملیات اجرایی سد تازه‌کند این شهرستان به سرعت پیش می رود و امسال ابگیری شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان گرمی افزود: این سد که بر روی رودخانه سامبورچایی در حال احداث است بیش از 770 هکتار از اراضی دیم منطقه را آبیاری و تحول اقتصادی در منطقه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه با تکمیل این سد بیش از 12 میلیون مترمکعب از خروج آب‌های سطحی این شهرستان جلوگیری می شود ،اظهار کرد: سد تازه‌کندگرمی با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در این منطقه احداث شده است.

فرماندار گرمی افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اتمام طرح های آبرسانی شده است بطوریکه در این شهرستان در حوزه مهار آب های مرزی در قالب سد عمارت و سد تازه کند چهار هزار میلیارد ریال هزینه می شود .

امامی درباره روند اجرایی سد عمارت گرمی گفت: عملیات اجرایی این سد هم به سرعت پیش می رود براساس پیش بینی مسئولان اجرایی اواخر امسال و یا اوایل سال آینده ابگیری شود.
وی افزود: این طرح در یک و نیم سال پیش راکد بود که با توجه ویزه دولت تدبیر و امید فعال شد.
امامی گفت: این سد با هدف جلوگیری از خروج 182 میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره رود و توسعه بهبود 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان احداث شده است .

وی بیان کرد: ارتفاع سد به طول 85 متر از روی بستر و 102 متر از روی پی و حجم کل مخزن سد 182 میلیون متر مکعب که در صورت بهره‌برداری تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

سد تازه کند گرمی امسال آبگیری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.