سفیر اوکراین مطرح کرد؛

در زمینه تولید هواپیما با ایران به تفاهم هایی دست یافته ایم

سفیر اوکراین گفت: در زمینه تولید هواپیما با ایران به تفاهم‌هایی دست یافته ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در دیدار شانا سرهی بوردیلیاک سفیر اوکراین در ایران که در شیراز انجام شد گسترش روابط فنی و تجاری با کشور اوکراین را گامی موثر در مسیر پویایی اقتصاد، تحقق شهر سالم و توسعه پایدار برشمرد و اظهار کرد: سرمایه گذاری و مناسبات دو جانبه میان این استان و کشور اوکراین امری انکار ناپذیر است.

وی اضافه کرد: فارس به لحاظ برخورداری از اقلیم‌های مختلف و تنوع محصولات فرصتی غیر قابل اغماض است که همواره توجه فعالان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را به خود جلب کرده است.

تبادار با اشاره به رابطه سیاسی خوب ۲ کشور ایران و اوکراین افزود: امیدوارم در سایه این تعامل مناسب، روابط ۲ کشور در زمینه‌های اقتصادی، علمی و صنعتی هم گسترده‌تر شود.

استاندار فارس، وجود آثار تاریخی و گردشگری، توانمندی‌های کشاورزی و وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و همچنین برخوردار از منابع نفت و گاز را نیز از ظرفیت‌های این استان برشمرد.

سفیر اوکراین در ایران نیز با اشاره به زمینه‌های مشترک بین ۲ کشور در زمینه‌های مختلف بیان کرد: می‌کوشیم تا توسعه روابط با جهش همراه باشد.

شانا سرهی بوردیلیاک، اوکراین را کشوری دوست برای ایران درقاره اروپا دانست و گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند در روابط خوب میان ایران و اوکراین تاثیر بگذارد و این روابط خوب در زمان تحریم‌ها نیز ادامه داشته است.

وی افزود: اوکراین در همه حوزه‌ها آماده گسترش همکاری با ایران است که در گام نخست در زمینه تولید هواپیما در ایران به تفاهم‌هایی دست یافته ایم.

شانا سرهی بوردیلیاک اضافه کرد: همچنین با توجه به پیشرفت‌های اوکراین در زمینه تولید دارو‌های تزریقی، خواستار گسترش همکاری با استان فارس در حوزه صنایع دارویی هستیم.

انتهای پیام/ن

توسعه همکاری های فارس و اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار