وزارت علوم در هفته‌گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

دانشجویان نخبه از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند/حمایت از دانشجویان کارآفرین از طریق صندوق توسعه ملیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

تدریس دارندگان مدرک دکترای تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد مانعی ندارد

علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور استفاده بهینه از تخصص اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس دروس مقطع کارشناسی ارشد توسط آن دسته از اعضای هیئت علمی دارای مدرک دکترای تخصصی که فرآیند ارتقای مرتبه علمی آنان در حال انجام است، بلامانع است.

اعزام دوره هجدهم عتبات دانشگاهیان از بهمن ماه

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: 44 کاروان برای دختران، 6کاروان برای پسران و 247کاروان متاهلین در این دوره اعزام شدند.

زارع تصریح کرد: اعزام دوره هجدهم از اول بهمن ماه سال جاری آغاز می شود که از سایت لبیک اطلاع رسانی خواهد شد.

۲۰ آبان، آخرین مهلت ثبت درخواست وام عتبات دانشجویی

 براساس تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، تسهیلات عتبات از سیصد هزار تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان، برای دانشجویان متاهل و یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد افزایش

دانشجویان تحت پوشش وزارت علوم تا تاریخ ۲۰ آبان ماه ۹۶ مهلت دارند تا نسبت به ثبت درخواست وام عتبات اقدام کنند.

ضرورت تغییر نگاه وزارت علوم به دانشگاه فنی حرفه‌ای

مهاجرانی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه شریعتی گفت:دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه ویژه‌ای است و باید نگاه  خاصی به آن داشت.

وی ادامه داد: از سال 90که این مجموعه به عنوان دانشگاه از سوی وزارت علوم معرفی شد و تنها دانشگاه رسمی و متولی در تربیت تکنسین به حساب آمد و به جهت اینکه صنعت ما نیاز به تکنسین دارد باید به آن توجه داشت.

غیبت دانشجویان حاضر در پیاده‌روی اربعین موجه است

حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه‌ای جدید برای موجه شدن غیبت دانشجویان حاضر در پباده‌روی اربعین در فاصله زمانی 11 تا 20 مهر و همچنین برگزار نشدن هیچ آزمونی در این بازه زمانی خبر داد.

حسین میرزایی یادآور شد: دانشجویان تحت پوشش وزارت علوم که قصد حضور در همایش پیاده‌روی اربعین را دارند، نگران غیبت خود نباشند زیرا یکی از مهم‌ترین بند‌های این بخشنامه الزام موجه محسوب شدن غیبت دانشجویان حاضر در این مراسم معنوی از سوی همه دانشگاه‌هاست.

حمایت از دانشجویان کارآفرین از طریق صندوق توسعه ملی

پروانه مافی نماینده مجلس گفت: صندوق توسعه ملی هم با بخش خصوصی در این زمینه کارهایی انجام داده است. به این صورت که با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی 5هزار میلیارد تومان برداشت شد و تا به طرح کارآفرینان، وام با بهره  صفر درصد تعلق گیرد،  ساز و کار این طرح هم ازسوی مجلس تعریف شده است.

 وی یادآورشد: در حال حاضر دنیای امروز دنیای مهارت است و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند از فرصت پیش آمده در ارتباط صنعت و دانشگاه استفاده کنند.

رئیس‌جمهور قول پشتیبانی از وزارت علوم را داده است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:با افزایش سرعت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار می‌توان دانشگاه را محور پیشرفت و تحول جامعه معرفی کرد که این مساله با ارتباط بین صنعت و دانشگاه میسر خواهد بود.

غلامی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ما در دانشگاه نیازهایی که داریم مشهودی است و امیدواریم همانطور که رئیس جمهور و شما و آقای نوبخت گفتید حرکت ویژه‌ای برای دانشگاه ها در دولت دوازدهم شکل بگیرد،

مشکلات مالی بهانه مدیران است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: برخی مدیران مشکلات مالی را عامل به روز نکردن تجهیزات آزمایشگاهی عنوان می‌کنند این در حالی است که مشکل مالی نداریم. 

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد یادآور شد: با توجه به وابستگی شدید اقتصاد ما به نفت باید برای فکر جوانان ارزش زیادی قائل شد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه ها باید کانون توجه قرار گیرند.

دانشجویان نخبه از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشجویانی که رتبه زیر 2000 در کنکور کسب کرده اند از تخفیف شهریه در طول سال تحصیلی در همان مقطع برخوردار می‌شوند و همچنین در همین زمینه وامی به دانشجویان اعطا شده که میزان آن برای هریک از آنها متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درصدد هستیم تا پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد جدا از سازمان سنجش انجام شود؛  درباره جدا شدن دوباره جذب دانشجو در دانشگاه آزاد از سازمان سنجش طرحی به مجلس ارائه کرده‌ایم که برای انجام این کار نیاز به یک مصوبه‌ای در این خصوص داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
این دانشگاه آزاد باعث و بانی همه بیکاریهاست چرا که بی مورد به هرکه از راه میرسه *بخصوص کارمندان دولت* مدرکو میفروشه و کاری به سواد علمی شخص نداره