معاون رئیس جمهور عراق بار دیگر درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی عراق هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واع، نوری مالکی -- معاون رئیس جمهور عراق -- بار دیگر درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی عراق هشدار داد و گفت در آن صورت عراق با خطر سیاسی مواجه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور عراق روز جمعه بار دیگر با تعویق انتخابات پارلمانی آینده عراق مخالفت کرد و هشدار داد این مسئله ممکن است خطر بزرگی برای فرایند سیاسی عراق ایجاد کند.

هشام الرکابی، مدیر دفتر رسانه‌ ای نوری المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی گزارش ها درباره اینکه نوری المالکی با تعویق انتخابات پارلمانی موافقت کرده، بی پایه و اساسی است.

وی گفت: معاون رئیس جمهور عراق از حامیان برگزاری انتخابات و مخالفان به تعویق افتادن آن است زیرا برگزار نشدن انتخابات و به تعویق افتادن آن خطر بزرگی برای فرایند سیاسی عراق است و کشور را در برابر بحران قانون اساسی قرار خواهد داد؛ زیرا کشور فاقد قوای مجریه و قانون گذاری خواهده بود.

پیش از این، نوری المالکی در پیامی به اعضای فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق درباره برگزاری انتخابات پارلمانی آینده با هرگونه به تعویق افتادن آن مخالفت و تاکید کرده بود بر اساس قانون اساسی، عراق نمی تواند دولت موقت داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار