صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌اش آورده است که سالانه ۹۵۰۰ کودک در افغانستان از اثر ابتلا به بیماری اسهال جان خود را از دست می‌دهند.

اسهال سالانه جان ۹۵۰۰ کودک را در افغانستان می گیردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌اش آورده است که سالانه ۹۵۰۰ کودک در افغانستان از اثر ابتلا به بیماری اسهال جان خود را از دست می‌دهند.

این گزارش افزوده است که هرچند این بیماری قابل درمان است، اما باز هم از کودکان افغانستان قربانی می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، با آنکه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از ۱۰ هزار کودک در سال کاهش یافته است، ولی در هر روز ۲۶ کودک به دلیل مبتلا شدن به اسهال جان خود را از دست می دهند.

مسئولان این سازمان گفته‌اند که مرگ ناشی از اسهال به این دلیل نگران کننده است که این بیماری به سادگی قابل درمان و پیشگیری است.

گزارش افزوده است که همه ساله ۸۰ هزار کودک در افغانستان به دلیل مرض‌های مختلف جان می‌دهدند که از این میان ۱۲ درصد عامل مرگ کودکان اسهال است.

وزارت صحت‌ عامه افغانستان در این مورد هنوز ابراز نظر نکرده است.

بر بنیاد گفته‌های داکتران، نوشیدن آب کاملا غیر صحی دلیل عمده ابتلا به اسهال است.

این گزارش حاکیست که ۱.۲ میلیون کودک در افغانستان از سوی تغذیه رنج می‌برند و بی‌توجهی به بهداشت دلیل اصلی ابتلا به اسهال است.

مسئولان یونسیف گفته‌اند که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی در شهرها و روستاها محدود است و مردم افغانستان از این نظر در وضعیت بدی قرار دارند.

یونسیف گفته است که ترویج بهداشت برای سلامتی کودکان و جلوگیری از مرگ و میر آنان بهترین و موثرترین راه است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: یونیسف ، افغانستان ، اسهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار