استاندار خراسان رضوی گفت : تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان از 200 به 500 هزار نفر ، افزایش یافته است.

افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته درخراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه مدیران کل ورزش و جوانان کشور گفت: آمار مشارکت ورزشکاران خراسان رضوی برای ورود به عرصه های ملی و قهرمانی 66 درصد افزایش یافته است که نشان از ظرفیت های بالقوه و استعدادهای خراسان رضوی در این عرصه است.

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت توجه به ورزش همگانی، ترویج و توسعه آن به عنوان یک عنصر مهم در سلامت، پیشگیری از بیماری ها و آسیب های زندگی ماشینی تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که امر به ورزش امر به معروف است؛ گفت: اگر به دنبال کسب توفیق در ورزش قهرمانی هستیم باید در تکمیل آن ورزش های همگانی محور توجه قرار گیرد.

رشیدیان با بیان این که آنچه برای حاکمیت و نظام ها در دنیا مهم است توسعه ورزش همگانی است؛ افزود: اگر چه وزارت بهداشت و درمان موضوعات سلامت محور را به صورت تخصصی دنبال می کند و سایر مولفه ها نظیر محیط زیست، هوا و غذای سالم نیز در تامین این مهم ضروری است.

استاندار خراسان رضوی به جایگاه، تنوع و قدمت ورزش های بومی و محلی در استان اشاره کرد و گفت: با نهادینه و همگانی کردن این گونه ورزش ها، علاوه بر تامین سلامت، اصالت های فرهنگی نیز حفظ می شود.

رشیدیان توجه به ورزش های قهرمانی و پهلوانی با عنایت به این که ریشه در فرهنگ و آئین ایرانیان دارد را عاملی موثر در تقویت و نهادینه کردن ارزش های ملی و دینی توصیف کرد.

وی گفت: با توسعه زیر ساخت های ورزشی، این استان آمادگی برای برگزاری مسابقات و المپیادهای ملی و بین المللی در این عرصه را دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: مشهد  با توجه به این که در سال جاری میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی و انتخاب شده است؛ می تواند به عنوان نقطه کانونی برای کشورهای اسلامی و منطقه ای ایفا ی نقش کند.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از این مناسبت به عنوان تجلی روحیه آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی جوانان غیور در دوران انقلاب در تقابل با رژیم دست نشانده آمریکا، یاد کرد.

وی افزود: اهمیت این روز در سال جاری و مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی با توجه به مواضع دولت و رئیس جمهور نابخرد آمریکا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام// ز.ی

 

برگزاری گردهمایی مشترک معاونین و مدیران وزارت ورزش و جوانان در مشهد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.