طراح صحنه سینما گفت: جشنواره فجر با تبدیل شدن به یک رویداد درجه 2 منطقه‌ای دیگر معیاری برای سطح کیفی فیلم‌ها نیست.

فجر تاثیر مثبت یا منفی بر فیلم‌ها ندارد/ الان جشنواره درجه دو منطقه‌ای داریممجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان تاثیری که جشنواره فجر بر آینده فیلم‌ها دارد، گفت: جشنواره‌ها معیاری برای فیلم‌های به نمایش درآمده است، ما از حضور فیلم در هر جشنواره‌ای ارزش آنها را محک می‌زنیم و بالعکس هویت یک جشنواره بستگی به فیلمی دارد که در آن نشان می‌دهند‌ در نتیجه این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر که عنوان بین‌المللی را نیز یدک می‌کشد بر اساس سلیقه مدیران هر سال هویتش تغییر می‌کند و در این چند ساله که بخش بین‌الملل هم از آن جدا شده است، تصمیمات سلیقه‌ای هویت و انسجام آن را زیر سوال برده است.

میرفخرایی ادامه داد: هر سال با نزدیک شدن به جشنواره قلب دست اندرکاران می‌تپد که امسال چه بلایی بر سر این جشنواره مظلوم خواهد آمد، چه کسانی مدیر و دبیر می‌شوند و بر این اساس تحلیل روانشناسانه شخصیت مدیران از طرف اهالی سینما شروع می‌شود و این حاشیه‌ها مهم‌تر از جشنواره و انتخاب‌ها خواهد شد.

این طراح صحنه و لباس اذعان کرد: یک زمانی جشنواره فجر داشتیم که حیثیت جهانی داشت ولی با اینگونه تغییرات هر ساله به یک جشنواره درجه ۲ منطقه‌ای تبدیل شده است، تا جائی که شرکت ندادن فیلمی در آن معیاری برای خوب یا بد بودن آن فیلم نیست و این تصمیمات سلیقه‌ای و خصوصا جداسازی بخش بین‌الملل لطمه جبران ناپذیری به این جشنواره زده است تا جایی که حضور یا عدم حضور در آن تاثیر مثبت یا منفی ندارد.

میرفخرایی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای جشنواره‌های رنگارنگ‌ که هر روز از جایی سر درمی‌آورند آرزو کنیم یک جشنواره با هویت داشته باشیم که دنیا روی آن حساب باز کند.

 

انتهای پیام/

ارزیابی مجید میرفخرایی از کیفیت جشنواره فجر کنونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار