«میخائیل اولیانوف»، رئیس بخش کنترل و منع گسترش تسلیحات هسته ای وزارت امور خارجه روسیه نسبت به خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به افغانستان هشدار داد.

هشدار روسیه نسبت به خطر گسترش جنایات شیمیایی سوریه به افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف»، رئیس بخش کنترل و منع گسترش تسلیحات هسته ای وزارت امور خارجه روسیه نسبت به خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به افغانستان هشدار داد.

وی اظهار داشت: خطر گسترش جنایات شیمیایی از سوریه به دیگر مناطق، حتی به افغانستان بسیار جدی است چون تحقیقات نشان می دهد که تروریست ها راه استفاده از آن را می دانند.

میخائیل اولیانوف افزود: خطر جنایات شیمیایی به حدی خطرناک است که حتی احتمال دارد به افغانستان، روسیه و اروپای غربی نیز گسترش یابد.

رئیس بخش کنترل و منع گسترش تسلیحات هسته ای وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر تروریست ها دانش لازم برای استفاده و ساخت سلاح های شیمیایی را فرا گرفته اند و این  بسیار نگران کننده و خطرناک است.

میخائیل اولیانوف در عین حال پیشنهاد کرد که از طریق انجام تحقیقات مشترک و ایجاد یک کنوانسیون بین المللی برای مبارزه با اقدامات تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی که قبلا در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ایِ سازمان ملل در ژنو پیشنهاد شده بود، با این پدیده مبارزه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، افغانستان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار