وزیرکشور دریزد گفت:مردم ایران آگاه هستند و فریب توطئه‌های کشورهای متجاوز را نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور با اشاره به مناسبت‌های ۱۳ آبان گفت: این روز برای ما نماد استقامت، مقاومت و عقلانیت است.

وی اظهار داشت: درباره این موضوع اعتقادمان به عنوان کسانی که مباحث سیاسی، امنیتی و اجتماعی را متولی هستیم بر این است که باید این امور را از مجارى اصلی خودش پیگیری کنیم و معتقدیم این نظام و کشور نباید روی مباحث و موضوعاتی که به راحتی قابل حل است هزینه‌های سیاسی و اجتماعی بدهد.

وی در ادامه افزود: بنده شخصا این موضوع را با ملاقات با رئیس قوه قضائیه در میان گذاشتم و نظر ایشان از باب سیاسی و اجتماعی این موضوع با نظر وزارت کشور یکی است و ایشان به بنده فرمودند؛ من با نظر شما در این حوزه موافقم و باید پیگیری کنیم و من هم پیگیری می‌کنم.

وزیر کشور تصریح کرد: در این زمینه دو مسئله وجود دارد یکی بحث فقهی آن است که بنده به عنوان وزیر کشور در حوزه فقهی مسئله ورود نکردم و نمی‌توانم ورود کنم، اما از نظر سیاسی، مردم سالاری دینی، اجتماعی و سواستفاده دشمنان از این مسئله موضوعاتی بوده که با رئیس قوه قضائیه مطرح کردم و ایشان با گشاده رویی و سعه صدر دقیقا فرمودند: من هم موافق هستم که باید جنبه سیاسی و اجتماعی این موضوع قوی‌تر دیده می‌شد و بنده هم پیگیری می‌کنم.

رحمانی فضلی گفت: بنده همچنین با رئیس مجلس ملاقات و مکاتبات داشتیم و این مباحث را به عنوان مجلسی که مسئول نظارت بر انتخابات شورا‌ها است در میان گذاشتیم و ریاست مجلس نیز نظر خود را طی مصاحبه‌ای اعلام کردند و پیگیری‌های خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: معاون قوه قضائیه هم در مصاحبه‌ای نظر ریاست قوه قضائیه را گفتند، همچنین همه مباحث نیز با رئیس جمهور در میان گذاشته شد و ایشان هم پیگیر این موضوع هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: همه ما بدنبال این هستیم آزادی‌های مصرح در قانون به نوعی در کشور تامین شود که همه ما مشارکت در امور کشور داشته باشیم، باید بهانه‌ها را از دست دشمنان بگیریم.

 رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد با ابراز خرسندی از حضور در یزد اظهار داشت: 13 آبان برای ما نماد مقاومت، استقامت، عقلانیت و هوشمندی و مبارزه و دشمن‌شناسی است.

وزیر کشور با بیان اینکه آمریکا بداند تنها راه مقابله با ایران قبول استقلال و منافع مردم ایران است گفت: هر چه فشارهای استکبار بیشتر شود مردم مصمم و استوارتر می‌شوند.

 وزیر کشور صبح امروز در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در امور داخلی کشورهای بسیاری دخالت کرده است اظهار داشت: این کشور متجاوز نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیز ظلم‌های بسیاری انجام داده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ تحمیلی بیشترین کمک‌ها را به عراق انجام داد، افزود: آمریکا در موضوعات داخلی از جمله موضوعات امنیتی همواره به دنبال توطئه بوده است.

وی مردم با بیان اینکه مردم ایران نسبت به این مسائل آگاه هستند و فریب توطئه‌های کشورهای متجاوز را نمی‌خورند خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم همگام با ولایت‌فقیه در برابر شیطان بزرگ خواهیم ایستاد و تکالیف خود را نسبت به انقلاب به‌ درستی انجام می‌دهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: هر چه فشار این کشورها به جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد اتحاد، انسجام و همدلی مردم و مسئولان کشور بیشتر می‌شود و آن‌ها باید بدانند تنها راه مواجه با ایران، منطق و قبول استقلال و منافع مردم ایران است و هر چه برفشارشان بی‌افزایند مردم ما مصمم و استوارتر می‌شوند.

انتهای پیام/ ی

ایستادگی ملت ایران دربرابر دشمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.