ملت ایران غیرت دینی را از مکتب عاشورا آموخته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله احمد پروایی نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در پایان راهپیمایی 13 آبان در رشت با اشاره به بصیرت دانش آموزان گفت : این بصیرت ، آگاهی و حضور در صحنه از رهبری داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشات گرفته که هیمنه پوشالی استکبار جهانی را به لرزه انداخته است.

آیت الله احمد پروایی به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود : مردم شریف ایران با اقتدا به قیام عاشورا در برابر ظالمان ایستاده اند و زمینه های پیروزی و گسترش انقلاب اسلامی را فراهم کرده اند.

وی عزت و اقتدار ایران اسلامی را ناشی از غیرت دینی دانست و خطاب به دانش آموزان گفت : ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار ناشی از غیرت دینی است که از ائمه اطهار علیه السلام آموخته اند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 3 واقعه 13 آبان در تاریخ مبارزات و پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد : بازداشت و تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان 43 ، شهادت دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان 57 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در 13 آبان 1358 ،3 حادثه تاریخی بود که طومار نظام شاهنشاهی و ایادی ش را در هم پیچید.

آیت الله احمد پروایی با اشاره به شعار مرگ بر امریکا مردم ایران در 40 سال گذشته گفت : این شعار نماد ظلم ستیزی مردم ایران است که الگو آزادیخواهان جهان برای مبارزه با ظلم استکبار و در راس آن امریکا است.

وی با بیان اینکه 13 آبان روز اعلام پایداری ملت ایران در مقابله با آمریکا است گفت : امروز دانش آموزان به صحنه آمدند و به آمریکا اعلام کردند که هیچگاه در پایبندی از آرمان های انقلاب اسلامی  کوتاه نمی آیند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش دانش آموزان و دانشجویان در پویایی انقلاب اسلامی افزود : دانش آموزان با بصیرت و آگاه ،امید رهبر معظم انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی و تحقق آرمان های نظام و انقلاب هستند.

آیت الله احمد پروایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقشه های استکبار برای از بین بردن هویت دینی و ملی ملت ایران خاطر نشان کرد : بصیرت ، آگاهی و بیداری اسلامی راهکار اصلی خنثی کردن این نقشه ها است.

وی با بیان اینکه در راس استکبار جهانی ،آمریکای خونخوار است افزود : مشکل امریکا با ایران مشکل هسته ای نیست بلکه با آرمان های انقلاب و نظام که برگرفته از آموزه های اسلام است مشکل دارند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود : آنها با اسلام آمریکایی که در کشورهایی نظیر عربستان ، کویت و بحرین است مشکلی ندارند ، مشکل اصلی آنها با قرآن ، ولایت مطلقه فقیه است که جلوی زورگویی شان ایستاده است.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی به زمان و مکان مشخصی متعلق نیست گفت : مبارزه با داعش در سوریه و عراق و همچنین با اسرائیل غاصب در فلسطین نمونه ای از استکبار ستیزی است.

آیت الله احمد پروایی خاطرنشان کرد : خطر استکبار بسیار جدی است که اگر در مبارزه با آن غفلت شود ضربه بزرگی به اسلام وارد خواهد شد.

وی در پایان به مواضع رئیس جمهور در برابر آمریکا اشاره و تصریح کرد: رییس جمهور انقلابی در مقابل استکبار ایستاده است که امیدواریم این روحیه انقلابی تا پایان حفظ شود.

 

 

انتهای پیام/م.ع

غیرت دینی ملت ایران برگرفته از مکتب عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.