کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دوهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای گندم کاران این استان در سال زراعی ۹۷-۹۶ اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این مبلغ در سال جاری برای کشت پائیزه کشاورزان در نظر گرفته شده است و کشاورزان می توانند با معرفی جهاد کشاورزی پول خود را از بانک عامل کشاورزی دریافت یا معوقه های بانکی خود را پرداخت یا تمدید کنند.

وی افزود : در سال زراعی جاری ۳۴۲ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که ۸۳ هزار هکتار آن به کشت گندم آبی و ۲۵۸ هزار هکتار آن کشت دیم تعلق دارد.

کریم زاده ادامه داد : تاکنون ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی ۱۷ شهرستان استان به زیر کشت گندم رفته که بیش از ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و بقیه آبی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار تن بذر ارقام مختلف در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است، اظهار کرد: از این مقدار بذر ۹ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بذر دیم است و بقیه در مزارع آبی سطح استان کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کاهش سطح کشت و افزایش عملکرد در میزان سطح است.

در سال زراعی (۹۵-۹۶) از کل ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۹۴ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و ۲۶۸ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته بود.

پیش بینی میشود امسال در صورت مناسب بودن بارش ها و پراکنش آن حدود ۶۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شود.

انتهای پیام/ع

پیش بینی تولید 600 هزار تن گندم امسال در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.