مدیر امور آب مهاباد گفت: در سال آبی جاری، ۲۲۷ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به منظور احیای دریاچه ارومیه و تامین آب بخش کشاورزی این شهرستان رهاسازی شده است.

خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: از مجموع ۲۲۷ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده از سد مهاباد، ۱۳۷ میلیون مترمکعب برای احیای دریاچه ارومیه و ۹۰ میلیون مترمکعب برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در ۴ مرحله رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه رهاسازی آب سد مهاباد در سال آبی جاری به پایان رسیده است، اضافه کرد: آخرین مرحله رهاسازی با درخواست بخش کشاورزی، ۱۲ میلیون مترمکعب بود که تا ۲۶ شهریورماه انجام شد.

مدیر امور آب مهاباد در خصوص وضعیت آب مخزن سد مهاباد نیز اظهار کرد: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد ۶۵.۵ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با ۶۱.۲ میلیون مترمکعب آب سال قبل ۴.۳ میلیون مترمکعب بیشتر است.

وی اضافه کرد: اکنون تراز آب سد مهاباد به هزار و ۳۴۳ متر رسیده است که این تراز آب سد در مقایسه با سال قبل یک متر بیشتر است.

رحمانی گفت: هم اکنون ورودی آب به سد مانند سال قبل صفر و خروجی آب هم امروز ۱.۱ متر مکعب در ثانیه ثبت شده که مانند مدت مشابه سال قبل به منظور شرب و بخش صنعت انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.