معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در سال‌های اخیر 120 هکتار باغ گردوی پیوندی در این استان احداث‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : توسعه باغات گردوی پیوندی در دستور کار بخش باغبانی این سازمان قرار دارد.


وی با اشاره به میزان باغات زیر کشت محصول گردو در استان سمنان گفت: حدود 2 هزار و 782 هکتار از باغات استان سمنان به کشت گردو اختصاص دارد که بالغ‌بر 2 هزار و 65 هکتار آن بارور است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سیاست‌های این سازمان برای کشت محصولات مرغوب با ژنوتیپ‌های مرغوب تصریح کرد: بیشتر گردوهای استان سمنان از ژنوتیپ‌های مرغوب هستند و تلاش می‌شود با استفاده از این ژنوتیپ‌ها گردوی مرغوب در استان تولید شود.


رضایی تصریح کرد : در این راستا از ارقام وارداتی خارجی و همچنین ارقام داخلی مرغوب در کشت محصول گردو استفاده می‌شود.


وی به دیگر سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید نهال استاندارد گردوی پیوندی و همچنین صلاح، بهسازی و تغذیه باغ‌ها از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان در راستای کشت محصول مرغوب است.


گفتنی است ، عمده محصول گردو در شهرستان مهدی‌شهر و در منطقه گردشگری شهمیرزاد قرار دارد و این شهرستان 56 درصد کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام / ه


کشت 56 درصد گردوی استان سمنان در مهدیشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.