انتقال سریع به بیمارستان، بهترین راهکار برای درمان بیماران سکته‌های مغزی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اصغر بیاتی متخصص مغز و اعصاب در استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت هفته پیشگیری از سکته‌های مغزی، با بیان اینکه زمان اولیه بروز و حمله سکته‌های مغزی ساعت طلایی برای درمان این بیماری محسوب می‌شود گفت: بهترین اقدام از سوی همراهان بیمار، انتقال سریع به خصوص در ۴ ساعت اول بروز حمله به بیمارستان است.

وی افزود: در این مواقع با انجام اقدامات به موقع و انجام سی تی اسکن و آزمایشات فوری توسط پزشکان، تا حد زیادی از بروز عوارض بیماری کاسته می‌شود.

بیاتی با بیان اینکه در مواردی علائم سکته‌های مغزی در برخی بیماران ظرف چند ساعت بهبود می‌یابد اضافه کرد: گاهی مراجعه برای درمان بیماران پس از گذشت ۲۴ ساعت از وقوع سکته انجام می‌شود که این عامل روند درمان را کندتر می‌کند.

وی، سنگینی زبان و اختلال در تکلم، انحراف صورت و دهان، سرگیجه و اختلال در دید، فلج شدن صورت و اندام‌ها را از علایم سکته مغزی برشمرد.

بیاتی، شایعترین سن بروز سکته‌های مغزی را در افراد بالای ۶۵ سال و به خصوص در مردان عنوان کرد و گفت: فشار، چربی و قند خون بالا، کم تحرکی و مصرف غذا‌های پرچرب، اضافه وزن، استعمال دخانیات، استرس و سبک نادرست زندگی از علل ابتلا به سکته‌های مغزی است.

وی افزود: متوسط طول درمان بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی بیش از ۶ ماه است که متأسفانه در صورت عدم بهبودی و فلج شدن اندام‌ها هزینه هنگفتی برای بازتوانی، درمان، فیزیوتراپی و پیشگیری از ابتلا به دیگر بیماری ها، به خانواده و دولت تحمیل می‌شود.

بیاتی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، اطلاع رسانی درباره علل و عوامل و علائم بروز سکته‌های مغزی، تجهیز بیمارستان‌های دولتی به سیستم پاسخگویی ۷۲۴ برای درمان سریع و تجهیز آمبولانس‌های اورژانس به دستگاه‌های سی تی اسکن و آزمایشات کوچک را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ف

انتقال سریع به بیمارستان بهترین راه درمان سکته‌های مغزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار