در نیمه نخست سال 96 به 560 واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع کارشناسان جهاد کشاورزی دامغان گفت: 43 هزار و 500 نفر بهره بردار بخش کشاورزی در این استان هستند و تاکنون 680 پرونده کشاورزان ثبت نام شده در سامانه کشور بهین یاب بررسی شده و 148 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی به تصویب رسیده است.


وی افزود: در نیمه نخست امسال به 560 واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.


تجهیز زمین های کشاورزی استان سمنان به سیستم آبیاری نوین



وی با بیان اینکه پنج هزار هکتار از زمین های بخش کشاورزی استان سمنان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده تصریح کرد: بیش از 86 درصد از آب های زیر زمینی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید با ساز و کار معین برای جلوگیری از هدر رفت آب در مناطق روستایی اقدام کرد.


به گفته وی، از محل اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان امسال 150 میلیارد تومان به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص پیدا کرده که عمده این اعتبار صرف اجرای طرح های آب و خاک و امور باغبانی خواهد شد.


وی درباره پرداخت مطالبات گندم کاران هم گفت : تاکنون 69 درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان پرداخت شده و برای پرداخت بقیه مبلغ ، تا زمانی که مطالبات آنها داده شود ، به آنها تسهیلات بدون سود پرداخت می شود تا نهاده های کشاورزی مورد نیازشان را تامین کنند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تحقق 80 درصدی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت : از ابتدای امسال 38 پروژه اشتغالزا در بخش کشاورزی استان سمنان افتتاح شده است.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.