دفتر مشترک صنایع استان قزوین در کشور آلمان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: احداث دفتر مشترک صنایع استان درکشور آلمان یک اقدام مناسب از لحاظ اقتصادی است، زیرا این کشور از دهه ۴۰ میلادی ارتباط اقتصادی خوبی با ایران داشته است و تجربه نشان می‌دهد که در برابر بحران‌های اقتصادی مقاومت کرده است.

استاندار قزوین افزود: در حوزه صادرات نباید به کشور‌هایی ورود کنیم که ثبات اقتصادی درستی ندارند و دارای ضوابط و مقررات قابل اعتمادی نیستند.

استاندار قزوین گفت:: با حمایت بخش خصوصی می‌توان این پروژه را اجرایی کرد و وارد کردن تکنولوژی و نوسازی و بروز رسانی صنایع و ماشین آلات از جمله مزیت‌های راه اندازی این دفتر مشترک صنایع است.

زاهدی در ادامه با اشاره به بحران بیابانزایی در استان، خواستار تاسیس کمیته‌ای با حضور منابع طبیعی، محیط زیست، مدیریت بحران و ستاد احیای دشت قزوین شد تا ضمن جلوگیری از موازی کاری با این بحران سریع‌تر مقابله شود.

۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان قزوین در مسیر بیابانی شدن است که ۱۰۰ هزار هکتار آن به مرحله بحران رسیده و به گفته اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی، بویین زهرا و آبیک کانون این ریز گرد‌ها در استان هستند.

شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست نیز چرای شتر در مناطق بیابانی، زه کشی جهاد کشاورزی در دشت و تامین نشدن حق آبه محیط زیست از سد طالقان را ازعمده دلایل آسیب به محیط زیست دانست و خواستار حل این مشکلات شد.

همچنین در این جلسه اعلام شد ۲۹ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور برای ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی نظیر تکمیل راه دسترسی چشمه یله گنبد، مرمت آثار تاریخی، زیر ساخت شهرک صنعتی و گلخانه‌ای، استخر ذخیره آب، زیر ساخت آبزی پروری در شاهرود اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار