رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تواستیم در حوزه موشکی و هسته‌ای با مدیریت منسجم غیرسیاسی پیشرفت کنیم اما اقتصادمان هر 4 سال در اختیار یک نفر قرار دارد.

///حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اجرایی شدن شعار "ما می‌توانیم" در کشورمان گفت:‌ هر کشوری که دارای مولفه‌های منابع انسانی، دانش فنی روز، منابع خدادادی، دیرینه تاریخی، امنیت و اقتدار باشد؛ می‌تواند بگوید "ما می‌توانیم".

نماینده مردم همدان تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران دارای منابع انسانی و خدادادی به میزان کافی‌ است و ملت ایران انگیزه کافی برای پیشرفت دارد، وجود این مولفه‌ها نشان می‌دهد که ما برای سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات در کشور کاملا آماده هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه مجوز داد تا 65 میلیارد دلار مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی طی سال در کشور اتفاق بیفتد، افزود: اکنون به نظر می‌رسد اگر بتوانیم اقتصاد بزرگ کشور را با حضور واقعی بخش خصوصی و مدیریت‌های پاکیزه و جهادی فعال کنیم، در حقیقت توانسته‌ایم بر روی پای خود ایستاده و مشکلات کشور را در بخش اقتصادی مهار کنیم.

حاجی‌ بابایی با اشاره به اینکه هیچ کدام از مولفه‌ها حتی در بخش درآمدهای ارزش افزوده در کشور کم نیست، گفت: نفت را هنوز به صورت خام صادر می‌کنیم که با انجام فراوری می‌توان ارزش آن را به ده برابر افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: جلوگیری از واردات مواد غیرضروری، کمک به صادرات و جلوگیری از قاچاق می‌تواند در کمک به رونق اقتصادی بسیار اثرگذار باشد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما در بسیاری از مباحث مانند دفاعی و هسته‌ای هم رشد داشته است، بیان کرد: بحث موشکی در حوزه دفاعی است اما می‌توان آن را اقتصادی هم محسوب کرد، ما توانسته‌ایم در دو بحث دفاعی و هسته‌ای رشد چشمگیری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: زمانی که کاری در دست حاکمیت قرار می‌گیرد از انسجام و تعریف بهتری برخوردار است و براساس یک مدیریت منسجم غیرسیاسی و کارشناسی پیش می‌رود اما زمانی که کار هر چهار سال یک بار به دست یک انسان سیاسی می‌افتد، این بلاهای امروز بر سر کشور می‌آید البته در پیش آمدن این موضوع چپ و راست هم فرقی نمی‌کند.

حاجی‌ بابایی با تأکید براینکه باید کارها را از سیاست و احزاب جدا کرد، گفت: تعریف کاری و سیاسی را باید به صورت مجزا داشته باشیم تا فعالیت‌ها دچار فرکانس‌های خاص نشود و اقتصادمان هم مانند حوزه دفاعی و هسته‌ای پیشرفت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد:‌ چرا صنعت خودروسازی ما مانند حوزه موشکی پیشرفت نداشته اگرچه می‌توانست باشد و در میان 20 کشور برتر دنیا قرار گیرد؟ 

حاجی‌بابایی اظهار کرد: آسیب‌ها در کشور کاملا مشخص است اما درگیری‌های سیاسی، حاشیه‌سازی‌ها و... مردم و کشور را از مسیر اصلی خود دور کرده و باید با کاهش این مسائل در مسیر اصلی حرکت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار