شهردار مشهد گفت: مسئولان در خصوص آلودگی هوا تقیه نکنند وقتیکه هوا آلوده است مدارس باید تعطیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قاسم تقی زاده خامسی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود:ما می‌توانیم از شهروندان بخواهیم با ماشین شخصی بیرون نیایند، اما از طرف دیگر شرمنده ایم چرا که حمل و نقل عمومی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری  برای طرح‌های مختلف از مردم اوراق مشارکت گرفته است گفت:برای میدان شهدا ۵۱۵ میلیارد تومان، طرح ثامن ۱۱۹۸ میلیارد تومان، بافت فرسوده حرعاملی ۱۸۰ میلیارد تومان، خط دو قطار شهری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و برای خط سه ۵۰۰ میلیار تومان اوراق مشارکت صادر شده که در این زمینه  هیچ اتفاقی نیز نیفتاده است.

شهردار مشهد افزود: این اوراق جمعا حدود ۷۲۹۸ میلیارد تومان اصل و سود بدهی ایجاد کرده که بخش خیلی کمی را استمهال کردیم.

خامسی با بیان اینکه تا قطار شهری کامل افتتاح نشود نمی‌گذاریم مسافر پذیری داشته باشد گفت: امیدواریم خط یک و دو را در ایستگاه شریعتی تا پایان امسال به هم برسانیم.

وی افزود: با این وجود چاره‌ای جز اوراق مشارکت نیست چرا که در کل سه راه حل داریم: فاینانس، اوراق مشارکت و پول شهرداری؛ که ما بودجه نداریم و پیشنهاد دادیم سود و هزینه با دولت ۵۰_۵۰ باشد چرا که دولت‌ها در تمام دنیا یارانه می‌دهند همچنین دولت برای سوخت کلانشهر‌ها نیز باید عددی منظور کند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

اظهارات شهردار مشهد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار