مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر در ۷ ماه امسال ۵۴ درصد افزایش یافت.

تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر ۵۴ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،محمدمهدی بنچاری با اشاره به توسعه زیر ساخت‌های بندری در استان بوشهر اظهار داشت: برای فراهم کردن تسهیلات لازم در راستای تخلیه و بارگیری کالا امسال در حوزه زیرساخت‌های بندری طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بندر بوشهر از نقاط مهم بندری در عرصه تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری است افزود: حمل کالا‌های تجاری کانتینری به عنوان مهم‌ترین روش در صادرات و واردات محسوب می‌شود که در این راستا بندر بوشهر از جایگاه مهمی در این حوزه برخوردار است.

بنچاری، بندر بوشهر را دومین بندر کانتینری کشور دانست و گفت:با توجه به اینکه بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کشور در تخلیه و بارگیری کانتینر محسوب می‌شود، توجه به توسعه زیرساخت‌ها این بخش در اولویت قرار دارد.

وی، از اجرای پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر خبر داد و گفت: با تکمیل این پایانه ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر دربندر بوشهر سالانه به یک میلیون تی. ایی. یو کانتینر افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری کانتینری در بندر بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری کانتینری در بندر بوشهر در ۷ ماه امسال ۵۴ درصد افزایش یافت.

بنچاری با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تی. ایی. یو کالا‌های تجاری کانتینری در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است تصریح کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری، بیش از ۵۰ هزار و ۸۷۳ تی. ایی. یو کانتیتر آن صادرات بوده که نسبت به ۲۷ هزار کانتینر سال گذشته افزایش حدود ۲ برابری دارد.

وی با اشاره به اینکه بندر عسلویه در عرصه تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری دارای جایگاه مهمی است تصریح کرد:تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری کانتینری در بندر عسلویه در ۷ ماهه امسال ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳ هزار و ۶۵ تی. ایی. یو کانتینر رسید.

انتهای پیام/ز

تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر ۵۴ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.