شهردار اهواز مقاومت ساکنان منبع آب برای انتقال از این منطقه را عامل تاخیر در جابجایی آن ها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کتانباف، شهردار اهواز با اشاره به اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای جابجایی این ساکنان بیان کرد: شهروندان ساکن در این منطقه منبع آب برای جابجایی و انتقال به شهر رامین و شیرین شهر مقاومت می کنند.

وی با اشاره به اینکه محل اسکان 18 خانواده ای که در معرض خطر هستند آماده است گفت: با هر حادثه ای که در این منطقه رخ داده تصمیم جدیدی برای ساکنان آن ها گرفته شده است.

کتانباف با طرح این مطلب که حاکمیت حافظ جان مردم است اظهار داشت: استانداری اراده تخریب قهری این منازل را دارد، اما تاکنون با آن ها مدارا کرده است.

شهردار اهواز با تاکید بر لزوم حل مشکل ساکنان کوی منبع آب توسط اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: در چند سال پیش بخشی از این منازل تخلیه و تخریب شد تا به جای آن فضای سبز ایجاد شود اما نیمه کاره باقی ماند.

وی افزود: مجموعه منازل موسوم به 160 واحدی نیز درحال ساخت است که با توافقات صورت گرفته در اختیار مددجویان کمیته امداد این منطقه قرار می گیرد.

منصور کتانباف از لزوم جابجایی 800 خانواده خبر داد اذعان داشت: هرکدام از این خانوارها بین 100 تا 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: برخی از خانواده ها نیز حاضر به سکونت در شهر رامین و شیرین شهر نشده اند و خواستار پرداخت تسهیلات 100میلیون ریالی برای جابجایی شده اند که این امر به معنای سکونت در یک محله غیر ایمن دیگر است.

کتانباف بیان داشت: بسیاری از ساکنان منبع آب در خانه هایی به مساحت 30 تا 40 متری و در شرایط غیر ایمنی زندگی می کنند درحالی که واحدهای شهر رامین از ایمنی بهتری برخوردار هستند.

شهردار اهواز با بیان اینکه شهر رامین نیز اشکالاتی دارد که باید برطرف شود گفت: ضمن آنکه در شهرک ها شرایط اشتغال نیز وجود دارد. مدیرعامل شیرین شهر از آمادگی برای استخدام نیروهای شاغل در این شهرک خبر داده است.

کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز، در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق این کلانشهر واقع است.

انتهای پیام/گ

ساکنان منبع آب برای انتقال به شهر رامین و شیرین شهر مقاومت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.