کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش احتمالی باران در روز جمعه خبر داد.

حسن خدابخش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تصریح کرد:به دلیل شرایط پایداری هوا که تا روز چهارشنبه در استان داریم ،تغییر دمای خاصی مشاهده نمی شودو تغییرات جوی احتمالی از روز جمعه با بارش باران و کاهش دما در نواحی غربی استان آغاز می شود.

وی شرایط جوی را پایدار عنوان کرد و گفت : تا روز چهارشنبه تغییرهای محسوسی نخواهیم داشت و تغییرهای دمایی شاید حدود یک درجه باشد.

او ادامه داد: گرم ترین و سرد ترین دماها بین 23تا 7درجه و سردترین نقطه ی استان بویین دشت با دمای 3درجه زیر صفر و گرم ترین نقطه ی استان ،خوروبیابانک با دمای 29درجه است.

خدابخش بیان داشت : وزش خیلی کم باد در بخشی از مناطق غربی در برخی از ساعت ها بیشتر خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی هوا و ناپایداری ضعیف آن که از اواسط هفته ی گذشته تا روز چهارشنبه وجود دارد ،شاهد غلظت آلاینده ها در سطح زمین بخصوص در ابتدای صبح و شب هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به گروه های حساس و بیماران تنفسی توصیه می شود در منازل خود بمانند
خدابخشی در رابطه با مبانی علمی هواشناسی تصریح کرد: به طور عادی با افزایش ارتفاع از سطح زمین ، دما کاهش و کمک به بهبودی شرایط پایداری هوا می شود.

او گفت:دز شرایط کنونی با ارتفاع گرفتن از سطح زمین به جای کاهش دما با افزایش آن مواجه هستیم که این باعث محبوس شدن هوا در لایه های سطحی زمین و در نهایت غبارآلودگی می شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.