بهینه سازی مصرف آب در زمان غیر فصل کشاورزی

بهینه سازی مصرف آب باید در زمانی اجرا شود که کشاورزان مازندرانی کمترین احتیاج را به آب برای مصارف کشاورزی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در جلسه ای که به منظور اجرای طرح حفظ و صیانت ار منابع اب برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت منابع آب در استان، اجرای طرح صیانت از آب برای دستگاه قضایی این امرازاهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی بیشترین مصرف آب در کشور را به خود اختصاص داده، افزود: شغل اصلی مردم مازندران کشاورزی است به همین علت کمبود آب در استان ضربه ی بزرگی به مردم مازندران وارد می کند.

حجت الاسلام موسوی بر لزوم بومی سازی طرح در استان اشاره کرد و گفت: تهیه کنندگان طرح بدون در نظر گرفتن ظرفیت های استان اقدام به نوشتن طرح کردند به همین دلیل برای اجرای این طرح ابتدا باید بومی سازی مطابق ظرفیت استان انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران افزود: بهینه سازی مصرف آب باید در زمانی اجرا شود که کشاورزان کمترین احتیاج را به آب برای مصارف کشاورزی دارند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی و فراگیر کردن فرهنگ استفاده از منابع آبی؛ به آموزش های مورد نیاز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، سازمان های مردم نهاد و افراد صاحب نفوذ از جمله عوامل مهم در صیانت از منابع آب است.

وی با بیان اینکه باید سرانه آب مورد نیاز فضای سبز در سطح استان تعیین شود، به موضوع شناسایی شرکت های تولید یا فروش ادوات حفاری پرداخت و افزود: اقدامات مجریان طرح و دستگاه های ذیربط توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بررسی و ارزیابی می شود و چنانچه کم کاری و کم توجهی مشاهده گردد با دستگاه های متخلف مطابق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/آ

بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.