افزایش ظرفیت نگهداری آب کشاورزی با مرمت آب بندان‌ها

مرمت آب بندان ها، ظرفیت نگهداری آب کشاورزی قائم شهر به ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی شعبانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به اینکه کشاورزان این شهرستان در تامین آب مورد نیاز خود به آب سد‌های شهرستان‌های اطراف نیازمند هستند، گفت: شبکه‌های اصلی که مربوط به تعهد آب منطقه‌ای برای آب رسانی به مزارع بوده است هنوز اجرا نشد.

وی افزود: افزایش بی رویه حفر چاه‌های غیرمجاز زنگ خطری برای کشاورزی محسوب می‌شوند.

شعبانی با بیان اینکه آب بندان ها، سازه‌های بومی و مهم در کشاورزی است و این سازه‌ها در حوزه شیلات و ذخیره کردن آب برای فصول کشاورزی اهمیت دارد، گفت: برای نگهداری آببندان‌ها باید به اجرای لایروبی توجه شود چراکه در صورت مرمت آب بندان ها، ظرفیت نگهداری آب کشاورزی به ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاوورزی شهرستان قائم‌شهر با تاکید بر اینکه عدم زهکشی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان قائم‌شهر است، افزود: در صورت اجرای طرح جامع زهکش شاهد دو و سه کشت شدن زمین‌های کشاورزی و افزایش بهره وری زمین کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ کیلومتر لاینینگ در زمین‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد، گفت: تلاشمان بر این است امسال ۳۰ کیلومتر دیگر لاینینگ در زمین‌های کشاورزی این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/آ

ذخیره سازی آب با مرمت و نوسازی آب بندان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.