معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام گفت : سپاه امیرالمومنین(ع) آمادگی اسکان ۱۳ هزار نفر در شبانه درشرایط اضطراری را دارد.

اسکان زائران اربعین در ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا نوروزی گفت : سپاه امیرالمومنین(ع) همانند سال های گذشته در بحث خدمات رسانی به زوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) امسال نیز در ۶ حوزه فعالیت خود را از پنجم آبان ماه در پایانه مرزی مهران شروع کرده است.

وی افزود : اولین فعالیت های سپاه در راستای خدمات رسانی به زائرین در بحث کارهای فرهنگی است که به طول ۱۳ کیلومتر یعنی از پل زائر تا پایانه مرزی کارهای فرهنگی به صورت نصب بنر ، ایجاد سیستم صوتی، توزیع نشریات و بروشور فرهنگی زیارت عاشورا و زیارت اربعین را داشتیم.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام تاکید کرد : سپاه امیرالمومنین(ع) استان نیز در حوزه اسکان ۲۵ چادر ۲۵۰ متری را برپا داشته است که در شبانه ۹ هزار نفر در شرایط عادی و همچنین در شرایط اضطراری تا ۱۳ هزار نفر شبانه اسکان داده می شود.

نوروزی اظهار کرد : در خصوص بحث تغذیه نیز جمع آوری مشارکت های مردمی در خود شهر ایلام و همچنین در شهرستان های دهلران، سرابله، سیروان و ایوان برا در این راستا داریم که روزانه نزدیک به ۲۵ هزار پرس غذا توزیع می شود.

وی گفت : همچنین در راستای حمل و نقل زائران از پایانه مرزی به سمت شهر مهران اتوبوس های ایثار سپاه و همچنین تریلی های سپاه امر جابجایی مسافران را دارند به خصوص در این چند روز مانده به همایش بزرگ اربعین که موج جمعیت زائرین را در پیش داریم در خصوص بهداشت و درمان نیز جامعه پزشکی سپاه به صورت رایگان در پایانه مرزی مستقر است و همچنین بیمارستان صحرایی غرب سپاه امام حسین(ع) کرمانشاه دایر شده است که در بخش های مختلف آمادگی دارد که در حوزه درمان به زائرین خدمات رسانی داشته باشد.

نوروزی افزود : در خصوص امنیت نیز بسیجیان سپاه گردان های بیت المقدس امام حسین(ع) و امام علی(ع) و تمام کادر با حمایت و کمک نیروی انتظامی و مرزبانی در خصوص امنیت برای زائرین نیز فعالیت دارند..

 

انتهای پیام/ه

 

اسکان زائران اربعین  در مرز بین المللی مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.