معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از آغاز طرح تشکیل کلاس های آموزشی قبل از ازدواج برای زوجین در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: طبق مصوبه جدید شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری استان اردبیل زوجین پیش از ثبت رسمی ازدواج بایستی گواهی شرکت در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش کارشناسان معاونت پیشگیری آمار طلاق در اردبیل به نسبت شش ماهه سال ۹۵، ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از ثبت طلاق در استان اردبیل اجرای طرح تشکیل کلاس های آموزشی قبل از ازدواج برای زوجین در دستور کار گرفت

خدادادی افزود :بر طبق این طرح زوجین بایستی در این دوره های آموزشی شرکت کرده و پس از دریافت گواهی اقدام به ثبت ازدواج رسمی خود نمایند که بدون این گواهی امکان ثبت ازدواج وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در طی این کلاس های آموزشی مباحث دینی شرعی ،روانشناسی ،تربیت فرزندان و وظایف زوجین در قبال یک دیگر توسط کارشناسان زبده معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

کاهش 31 درصدی آمار طلاق در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.