مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: پلدختر با میزان ۴۲۰ هکتار اراضی ملی فسخ قرارداد شده رتبه نخست استان را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی خادمی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: واگذاری اراضی ملی در سطح استان به منظور توسعه و پیشرفت انجام می‌شود.

وی افزود: با واگذاری این اراضی و با توجه به شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری جهت طرح‌های تولیدی پس از بهره‌برداری شاهد تولید و اشتغال در استان خواهیم بود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: آمار ۱۵ سال گذشته در خصوص واگذاری اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی و طرح‌های غیرکشاورزی و توسعه باغات ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار در قالب یک هزار و ۳۷۵ پرونده است.

وی افزود: شهرستان پلدختر با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار یکی از شهرستان‌های پیشرو از این میزان آمار بوده، اما متأسفانه در مرحله اجرا این اراضی واگذار شده، نتوانستند به بهره‌برداری برسند.

خادمی خاطرنشان کرد: طی ۱۸ ماه گذشته میزان یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی استان فسخ قرارداد و استرداد زمین صورت گرفته و این اراضی مجدد به آمار اراضی ملی برگشته‌اند.

وی افزود: پس از واگذاری اراضی ملی هیات، نظارت کامل را دارد در صورتی که اراضی واگذار شده طبق برنامه پیش نرود یا در اجرای طرح وطرح سهل‌انگاری شود ضمن بررسی موضوع این هیات بر اساس ماده ۳۳ تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با تصمیمات این جلسه تعیین مهلت، تمدید قرارداد یا فسخ قرارداد انجام می‌شود.

خادمی افزود: در مواردی که فسخ قرارداد می‌شود ضمن خلع ید اراضی مربوطه استرداد می‌گردد و در صورتی که متقاضیان جدید با اهلیت لازم وجود داشته باشد این اراضی قابل‌واگذاری است.

انتهای پیام/م

پلدختر رتبه نخست لرستان را از نظر فسخ قرارداد اراضی ملی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.