رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

ذخیره سازی بیش از ۱۸۰۰ خون بند ناف در آذربایجان غربی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا سام رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد:بانک خون بند ناف آذربایجان غربی سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و توانست در فرصت زمان کمی پس از تاسیس، نمونه های بسیاری را از قومیت های مختلف استان ذخیره سازی کند.

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی افزود:در یک سال اخیر سه نمونه پیوند با استفاده از سلول های بنیادین خون بند ناف انجام گرفته است که خوشبختانه هر سه عمل پیوند موفقیت آمیز بود.

سام با اشاره به زمان نگهداری این خون در بانک ها افزود: از نظر تئوری می توان سلول‌های بنیادی را به مدت نامحدودی نگهداری کرد اما از لحاظ تجربی و عملی، بیش از ۲۰ سال است.

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این سلول های بنیادی در جهان ۶۰ نوع بیماری را درمان می کند افزود:سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف در درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های ژنتیک، اختلال‌های خونی و نقص سیستم ایمنی کاربرد دارد.

وی با اشاره به شرایط اهدا گفت: خانواده ها می توانند در صورت تمایل خون بند ناف نوزاد خود را اهدا کنند که نمونه اهدا شده برای افراد دیگری که نیاز به پیوند دارند مورد استفاده قرار می‎گیرد. عضویت در بانک خون عمومی به صورت رایگان بوده و خانواده ها هیچ هزینه ای متقبل نمی شوند.

رئیس بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی با اشاره به ذخیره سازی این خون در بانک خصوصی گفت:عضویت در بانک خون خصوصی دارای هزینه بوده که در ابتدا هزینه عقد قرارداد و همچنین در ادامه هزینه شارژ سالانه جهت نگهداری نمونه خون بندناف پرداخت می‌شود که هزینه عقد قرار داد مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که تسهیلاتی مانند وام بانکی و بیمه تکمیلی برای پرداخت این هزینه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ی



سلول‌های بنیادی را به مدت نامحدودی نگهداری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.