مسئول بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی واحد کردستان از ذخیره‌سازی 650 نمونه خون بندناف رویان از سال 88 تا کنون در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سحر نجفی از ذخیره سازی 65 هزار نمونه خون بندناف رویان در کشور خبر داد و گفت: از سال 88 تاکنون 650 نمونه خون بندناف رویان در کردستان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم استان از ذخیره سازی خون بندناف در سال های اخیر مطلوب بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 100 نمونه خون بندناف در استان ذخیره سازی شده است.

نجفی بیان کرد:خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون ساز است که در بیماری‌های با منشاء خونی مانند تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد.

مسئول بانک خون بند ناف رویان استان کردستان با اشاره به گزارش مدیرعامل بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان در گردهمایی سالانه نمایندگی های کشور، گفت: براساس این گزارش امسال در سطح کشور از سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان و بهبود شرایط بیمارانی که مبتلا به بیماری فلج مغزی هستند، استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون در سطح کشور نزدیک به هفت نمونه در بانک عمومی ذخیره و شش نمونه از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی پیوند داده شده است.

نجفی با اشاره به گردهمایی امسال نمایندگان بانک خون بندناف رویان در تبریز افزود: در این مراسم از نمایندگی‌های برتر کشور تجلیل به عمل آمده است.

مسئول بانک خون بند ناف رویان استان کردستان گفت:در این مراسم نمایندگی‌های بانک خون بندناف رویان استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و کردستان به عنوان دفتر نمایندگی برتر در سطح کشور برگزیده شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.