تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و سازمان پژوهش‌های علمی به منظور گسترش همکاری‌ها جهت ارتباط با سازمان‌های تخصصی امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و سازمان پژوهش‌های علمی امضا شدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین‌ تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌ نوآوری و شکوفایی‌ و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور رؤسای‌ این 2 مرکز در محل‌ صندوق‌ نوآوری و شکوفایی‌ برگزار شد.

موضوع این تفاهمنامه‌ گسترش‌ همکاری‌ها بر اساس‌ اساسنامه‌ صندوق‌ و سازمان جهت‌ ارتباط‌ با سازمان‌های تخصصی، منطقه‌ای و بین‌المللی‌ در حوزه‌ پژوهش‌ و فناوری‌های نو‌ و همچنین‌ ارتقاء توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان‌ در سطح ملی و بین‌المللی است.

متن تفاهم نامه‌ به شرح ذیل‌ است:

  • همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و مشارکت‌ به منظور حضور در مجامع‌ و کنفرانس‌های ملی‌ و بین‌المللی‌ مرتبط‌، بازدید از نمایشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت صندوق‌ و سازمان همکاری متقابل‌ جهت برقراری‌ ارتباط مؤثر با سازمان‌های تخصصی‌ که سازمان‌ به عنوان‌ نقطه‌ کانونی‌ آنها‌ در ایران‌ معرفی‌ شده است.
  • برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی گوناگون به شکل مشترک برای شرکت‌‌های‌ دانش‌ بنیان‌ که در راستای اهداف و مأموریت‌های طرفین‌ باشد
  • همکاری و مشارکت در فرآیند جذب سرمایه‌ و کمک‌های بین‌المللی جهت توسعه صادرات و انتقال فناوری مجموعه‌های دانش‌ بنیان که تداخل قانونی با اساسنامه‌ و مقررات‌ طرفین‌ را نداشته باشد‌.
  • ارجاع طرح‌های فناورانه‌ شرکت‌های دانش بنیان‌ که به شکل طرح‌های نیمه صنعتی‌ در سازمان موجود می‌باشند و به منظور تجاری‌سازی طرح و محصول برای بررسی‌ امکان حمایت مالی به صندوق ارائه می‌گردد.
  • استفاده از امکانات زیرساختی، اداری، تحقیقاتی و تشکیلاتی‌ در حد ضوابط‌ و مقررات‌ طرفین‌ در راستای توانمندسازی‌ شرکت‌های دانش بنیان‌
  • همکاری و همفکری‌ برای فراهم‌سازی و تسهیل‌ تحقق اقتصاد دانش بنیان‌
  • فراهم‌سازی امکان اطلاع‌رسانی خدمات صندوق نوآوری‌ و شکوفایی‌ از طریق‌ شبکه‌ علمی کشور برای تشویق‌ نخبگان‌ به ایجاد شرکت‌ دانش‌بنیان‌.
  • بکارگیری‌ توان علمی‌ و فنی‌ اعضای هیأت علمی و کارشناسان‌ سازمان‌ در ارزیابی‌، داوری‌ و کارشناسی‌ طرح‌های پیشنهادی‌ و انجام مشاوره‌ و نظارت‌ بر طرح‌های ارجاعی، مصوب و در دست اجرا در صندوق‌.
  • ارزیابی‌ و اعتبارسنجی‌ اختراعات‌ نوآوران‌، فناو‌ران و شرکت‌های دانش‌ بنیان مورد تأیید صندوق توسط سازمان
  • ارزش‌گذاری دانش فنی طرح‌های معرفی‌ شده‌ از طرف صندوق‌ توسط سازمان
  • صندوق‌ و سازمان‌ نسبت به تشکیل‌ صندوق پژوهش‌ و فناوری مشترک اقدام خواهند کرد به این ترتیب‌ که 49 درصد‌ سهام آن متعلق‌ به صندوق‌، 49 درصد‌ متعلق‌ به سازمان‌ و 2 درصد باقی‌ مانده متعلق‌ به بخش‌ خصوصی باشد‌.
  • سازمان صندوق را به عنوان عضو ناظر در سازمان‌هایی که به شرح خدمات صندوق مرتبط‌ می‌شود معرفی نماید‌.

تشکیل کمیته همکاری

کمیته‌ای مشترک‌ متشکل‌ از 2 نفر نماینده صندوق‌ و 2 نفر نماینده سازمان‌ و با احکام رؤسای‌ صندوق و سازمان تشکیل می‌گردد. این کمیته وظیفه‌ پیگیری‌ ماده 14 تفاهم‌نامه را به عهده خواهد داشت برای این منظور کمیته مشترک‌ تا قبل از پایان سال جاری‌ تشکیل می‌گردد.

فرآیند همکاری

اساس این همکاری‌ به صورت داوطلبانه‌ با بهره‌گیری از منابع مالی صندوق‌ و منابع زیرساختی‌ سازمان‌ و به منظور‌ تحقق اهداف آن صورت می‌گیرد‌. همکاری‌های مشترکی‌ که‌ بار مالی‌ای داشته باشد‌ بر اساس‌ توافق طرفین‌ قابل انجام می‌باشد‌ همکاری‌های مشترکی‌ که بار مالی‌ داشته‌ باشد‌ پس از توافق طرفین‌ در چارچوب قرادادهای‌ جداگانه فی‌ مابین‌ پس از بررسی‌ کارشناسی‌ معتبر‌ خواهد بود‌.

این تفاهم نامه‌ در 9 ماده و در 2 نسخه تنظیم شده و پس از امضای طرفین تفاهمنامه‌ لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و سازمان پژوهش‌های علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار