سفیر سابق ایران در دمشق گفت: "بوکمال" منطقه‌ای استراتژیک است و با آزادسازی این منطقه، قدم بزرگی بر پایان تشکیلات داعش برداشته شد.

اتمام حکومت وساختارفرماندهی داعش در سوریه و عراقحسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آزادسازی شهر بوکمال اظهار کرد: بوکمال منطقه‌ای استراتژیک است و  با آزادسازی این منطقه، مسیر بین دو کشور سوریه و عراق از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

سفیر سابق ایران در دمشق با بیان اینکه بوکمال در نزدیکی شهر القایم عراق است، بیان کرد: با توجه به اینکه ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی شهر القایم را در  روزهای  اخیر از وجود تروریست‌ها پاکسازی کرده است، اکنون مرز بین  این دو منطقه به حالت عادی برگشته و تحت کنترل دو دولت عراق و سوریه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرز بین بوکمال و القایم دیگر مکانی برای جابه‌جایی تروریست‌ها نخواهد بود، گفت: با آزادسازی بوکمال قدم بزرگی برپایان تشکیلات داعش برداشته شد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه تروریست‌ها هنوز در روستاهای اطراف بوکمال و دیرالزور حضور دارند اظهارکرد: گام بعدی ارتش سوریه و جبهه مقاومت پاکسازی این روستاها از لوث وجود تروریست ها داعش است.

وی با اشاره به اینکه داعش یک تفکر است و با نابودی تشکیلات و نیروهای نظامی تروریست‌ها این تفکر از بین نخواهد رفت، بیان کرد: نابودی این تفکر کار فرهنگی عظیمی را به ویژه با همکاری برادران اهل سنت می‌طلبد چرا که آن‌ها باید نشان دهند عقیده داعش یک عقیده شیطانی و ساخته شده از سوی اسرائیل و عربستان است.

سفیر سابق ایران در سوریه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه  استراتژی دولت سوریه در قبال تروریست‌های جبهه النصره و تحریرالشام چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد، با اتمام کار داعش این گروههای تروریستی هم تسلیم شوند، در غیر این صورت ارتش سوریه با آنان خواهد جنگید.

انتهای پیام/

آزادسازی شهر بوکمال از لوث تروریست‌های تکفیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار