امام جمعه شهرکرد گفت: یکی از مواردی که اربعین آفریده، ترس و وحشت دشمنان و کفار از نابودی خود است.

اربعین باعث ایجاد ترس و وحشت میان دشمنان و کفار شده است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: یکی از مواردی که اربعین آفریده، ترس و وحشت دشمنان و کفار از نابودی خود است که به‌ شدت از آن هراس دارند چراکه این جمعیت عظیم تنها قطره‌ای از دریای شیعیان جهان است.

وی افزود: آل سعود، وهابی‌ها، داعشی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا از اربعین می‌هراسند و فتنه‌هایی همچون کردستان عراق، کارشکنی در یمن، استعفای نخست‌وزیر لبنان و... که اخیراً شاهد آن هستیم هم به دلیل ترس آن‌ها از اجتماع عظیم اربعین است.

نکونام در ادامه بیان داشت: آل سعود گرفتار نزاع قدرت در درون خود شده که باعث می‌شود توطئه جدیدی که همان استعفای نخست‌وزیر لبنان است را علم کند.

وی اضافه کرد: در اسلام فرهنگ از مرز‌ها فراتر می‌رود، پیشرفت و آبادانی همه جا گسترده می‌شود و، اما کشورگشایی و توسعه مرز‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نکونام با اشاره به ۲۴ آبان هفته کتاب و روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار گفت: از جمله پر خسارت‌ترین تنبلی‌ها در مطالعه کتاب بوده، چون مطالعه مفیدترین‌ها برای رشد و راه رسیدن به کمالات مطالعه است.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: البته فضا‌های مجازی راه‌هایی برای مطالعه گشوده است، اما این امر باید انسجام، پیوند، پیوست و برنامه‌ریزی داشته باشد، امروز متأسفانه بازار کتاب بسیار پرغوغا است و کتاب‌های پوچ و بعضاً منحرف‌کننده در این بازار دیده می‌شود.

نکونام به ۲۵ آبان مصادف با ۲۷ صفر روز وقف و آغاز دهه وقف اشاره کرد و گفت: توصیه به وقف را باید جدی بگیریم چراکه بعد از مرگ هر آنچه از اموال و دارایی فرد وجود دارد به دیگران منتقل می‌شود، اما وقف تا قیامت با انسان باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، مساجد، ایتام و نیازمندان به پشتوانه مالی احتیاج دارند که می‌توان برای حل مشکلات آن‌ها وقف کرد.

نکونام تصریح کرد: دهه آخر ماه صفر در این استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و روضه‌ها و حضور هیئت‌های مذهبی پررنگ‌تر باشد، این جریان سازی‌ها ضرورت امروز کشور هستند.

انتهای پیام/م

اربعین باعث ایجاد ترس دشمنان و کفار شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار