پیاده روی اربعین از حوادث برجسته ای است که اگر درست توسط رسانه های غرب و شرق منعکس شود همه را متحیر می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   ؛ آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اربعین مجال زنده کردن نام شهید و آثار و ویژگی‌های راه آنان است که به عنوان یک رویداد فراملتی و فرا دینی انسان‌های آزاده را از سراسر دنیا در کربلا گرد هم می‌آورد.
آیت الله علما با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از حوادث برجسته و نمادی باشکوه از حضور پیروان اهل بیت (ع) است خاطرنشان کرد: در همایش اربعین ۲۵ میلیون نفر از مردم خود را مدیریت می‌کنند و این از برکت ولایت است و ضرورت دارد این خدمات تا ۲۸ صفر حداقل ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین خود مردم با جان و دل مدیریت می‌کنند گفت: ما تا زنده هستیم قادر به شکرگزاری از خداوند برای زنده نگهداشتن اسلام و مدیریت کلان خداوند نسبت به بندگان نخواهیم بود.
در ادامه  خطیب نماز جمعه کرمانشاه به شهادت مرزبانان غیور ایران اسلامی در چالدران اشاره کرد و گفت: برای دفاع از مرز‌های کیان اسلامی خون جوانان ما ریخته شده است و ما برای این همه فداکاری و غیرت در این پاسداری از آن‌ها و خانواده هایشان سپاسگزاریم.
نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه همچنین در ادامه خطبه هایش به رویداد‌های پیش رو در آبان ماه اشاره داشت و افزود: در روز‌های آتی هفته وقف را پیش رو داریم که با نگاهی به پیشینه نیاکانمان می توانیم به اهمیت و ثبات آنان در خیرات و خدمات رسانی به موکبان امام حسین (ع) پی ببریم.
وی همچنین به ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و افزود:ائمه اطهار (ع) از کتاب به عنوان غذای روح یاد کرده اند ومطالعه و تفکر را عبادتی بالا میدانسته اند و هموراه تاکیدبر آن داشته اند.

 

انتهای پیام/پ

خطبه های نماز جمعه کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.