رئیس اداره بهداشت خراسان جنوبی گفت:بیماری سالمونلا در طیور تخمگذار خراسان جنوبی مشاهده نشد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  بخشی ، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گفت: طرح بررسی و پایش سالمونلا در طیور تخمگذار استان اجرا و بدون مورد مثبت از این بیماری پایان یافت.


وی تعداد نمونه های اخذ شده را 600 نمونه از 30 واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به آزمایش ها و نتایج به دست آمده، تمام نمونه های دریافتی منفی بوده و در حال حاضر مشکل و نگرانی در این زمینه در صنعت تولید تخم مرغ استان وجود ندارد.


بخشی افزود: طرح بررسی و پایش بیماری سالمونلا در سطح مرغداری های تخمگذار استان با هدف ارزیابی وضعیت شیوع این بیماری از ابتدای شهریور امسال آغاز و تمام واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار رصد و نمونه گیری شد.


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان به مردم توصیه کرد: گوشت و سایر فرآورده های خام دامی را به صورت کاملا پخته شده استفاده و از مصرف خام و نیمه پخته محصولات پروتئینی خودداری کنند.


سالمونلا یکی از بیماری های قابل انتقال از فرآورده های خام دامی به انسان است که با مصرف تخم مرغ و سایر فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی به سهولت به انسان منتقل می شود.

 

 
 

برچسب ها:اخبار خراسان جنوبی ، بیماری های طیور ، مرغ های تخم گذار


انتهای پیام/ک


خراسان جنوبی عاری از بیماری سالمونلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار