رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تشکیل ۱۲ واحد تحقیق و توسعه جدید در صنایع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حوزه مواد غذایی، بهداشتی و دارویی اکثر واحد‌های تولیدی لرستان با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعال هستند.

وی ادامه داد: فعالیت واحد‌های غذایی و بهداشتی ظرفیت بزرگی برای لرستان بوده و به همین دلیل باید به دنبال افزایش ظرفیت و فعال‌سازی واحد‌های تحقیق و توسعه در آن‌ها بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته تنها ۴ واحد R&D در صنایع استان وجود داشت، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد ایجاد ۱۲ واحد تحقیق و توسعه جدید در واحد‌های تولیدی استان هستیم.

صفی خانی گفت: باید گفت که اکنون رویکرد اساسی حوزه تولید را به تشکیل واحد‌های تحقیق و توسعه و همچنین مراکز رشد در واحد‌های تولیدی سوق داده‌ایم، چرا که حضور اساتید دانشگاه و فعالان دانشگاهی در واحد‌های تولیدی بسیار تأثیرگذار بوده و مطمئناً با دانش‌بنیان شدن واحد‌های تولیدی می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری و توسعه آن‌ها بود.

وی در ادامه گفت: به عنوان نمونه یکی از بهترین واحد‌های تحقیق و توسعه در کارخانه بایر افلاک شکل گرفته و به دنبال اجرایی شدن طرح تولید دارو‌های انسانی در این مجموعه هستیم که اکنون ۳۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای این واحد تولیدی مصوب شده و شاهد اجرایی شدن این فاز هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اهمیت تولید محصول با کیفیت و بازاریابی، افزود: محصول اگر به فروش نرسید صنعت با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه باید محصول با کیفیت تولید کرده و پس از آن با بازاریابی مناسب شرایط را برای فروش آن‌ها مهیا کرد، به بیان دیگر باید به دنبال تکمیل زنجیره تولید باشیم.

صفی خانی افزود: امسال شرکت مدیریت صادرات استان ثبت شده و در حال شکل‌گیری است و انتظار داریم که با حمایت دستگاه‌های مختلف بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بالای ۴ هزار میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری صادر کنیم و قطعاً اگر موانع برطرف شود این اتفاق خواهد افتاد.

این مسئول گفت: با شرایطی که وجود دارد اگر جذابیت برای سرمایه‌گذاران به وجود نیاوریم قطعاً نمی‌توان شاهد جذب آن‌ها بود و باید بتوان در این راستا نیز اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه باید در حوزه احداث زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها مخصوصاً در حوزه معدن اقدامات بیشتری انجام داد گفت: با انجام این اقدامات می‌توان هلدینگ‌های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب کرد.

صفی خانی گفت: در بحث جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه‌ای بیشتر از بخش خصوصی نمی‌تواند کمک کند، درست است که دولت می‌تواند زیرساخت‌ها و اقدامات اولیه را انجام دهد، اما زمانی که بخش خصوصی ورود پیدا کند سرمایه‌گذاران خارجی اعتماد بیشتری خواهند داشت.

وی در پایان گفت: در نتیجه فعالان اقتصادی ما باید با سرمایه‌گذاران خارجی حلقه اتصال را برقرار کرده تا بتوان شرایط را برای توسعه واحد‌های تولیدی خود مهیا کنند.

انتهای پیام/د

تشکیل ۱۲ واحد تحقیق و توسعه جدید در صنایع لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.