مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ میلیارد ریال اعتبار امسال برای احیا و مرمت قنات‌های این استان مصوب شد.

۴۱ میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت قنات‌های سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد حسن یادگارزایی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین و خشک‌ترین استان کشور با میانگین بارندگی حدود ۱۰۶ میلیمتر در سال دارای حدود ۲ هزار رشته قنات است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به عنوان استان قنات خیز رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی کشاورزی به آب قنات را داراست.

یادگارزایی  افزود: طویل‌ترین قنات استان با حدود ۲۵ کیلومتر و پرآب‌ترین قنات‌ها با آب دهی متوسط ۳۰۰ لیتر در ثانیه در شهرستان سراوان واقع شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون هر ساله اعتباری برای احیا و مرمت قنوات سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به این بخش مصوب شد که تنها ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت و نقش قنات‌ها در تامین آب، هر ساله این سازمان طرح مرمت و بازسازی قنوات را از محل اعتبارات استانی و ملی در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام /ع

احیا و مرمت قنات‌های سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار