دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی از دستیابی ایران به فناوری ساخت باتری هسته‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی اصغر زارعان در حاشیه گشایش چهلمین نمایشگاه دستاورد‌های صعنت هسته‌ای ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: ایران با دستیابی به فناوری ساخت باتری‌های هسته ای، به جمع باشگاه سازندگان این صنعت پیوست.

وی افزود: پیش از این کشور‌های آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس به فناوری ساخت باتری‌های هسته‌ای دست یافته بودند که با تلاش کارشناسان و محققان و پژوهشگران، ایران نیز امسال به این فناوری دست یافت.

زارعان اضافه کرد: سیر آزمایش‌های ساخت باتری اتمی در ایران با موفقیت به پایان رسیده و ساخت این فناوری با نانو آغاز شده است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: باتری‌های هسته‌ای در سلامت صنعت، کشاورزی، حوزه نفت و گاز و پرتاب ماهواره‌ها در بخش سوخت، در صنعت تلفن همراه یا رایانه‌های شخصی (لپ تاپ) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زارعان با اشاره به اینکه تجاری سازی این نوع باتری از سوی کارشناسان در حال انجام است افزود: تا پایان سال جاری این فناوری صنعتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این یک اقدام مؤثر در فناوری هسته‌ای است با علم آغاز و به صنعتی شدن ختم می‌شود و ایران را در تولید باتری‌های هسته‌ای به خودکفایی و واردات این محصول را به صفر می‌رساند.

زارعان با بیان اینکه سال گذشته  ۴۲ دستاورد صنعت هسته ای رونمایی شد ادامه داد: همزمان با بیستم فروردین سال ۹۷ روز فناوری هسته‌ای، از دستاورد‌های خاص فردو، نطنز و اراک نیز رونمایی می‌شود.

گفتنی است: چهلمین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور، دیروز شنبه ۲۰ آبان به مدت پنج روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افتتاح شد.

این نمایشگاه در ۲۰ غرفه و در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه‌ها و کاربرد‌های انرژی هسته‌ای در صنعت، کشاورزی و پزشکی برپا شده و در این نمایشگاه ۴۰۰ محصول مرتبط با دستاورد‌های انرژی اتمی ایران به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/خ

ایران به فناوری ساخت باتری هسته‌ای دست یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار