امام جمعه پلدختر بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ مطالعه باید کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی در شهرستان بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: از صدر اسلام تا کنون دشمنان برای رسیدن به اهداف خود سعی می کردند کاری کنند که ما در جهل و نادانی بمانیم ولی دین اسلام برای علم و علم آموزی ارزش قائل است.

امام جمعه پلدختر گفت: بر این اساس پیامبر اسلام سفارش می کردند در بین اسرا هرکدام عالم هستند می توانند به چند نفر تعلیم دهند که همه اینها زایده مطالعه است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری تنبل ترین افراد آنهایی هستند که اهل مطالعه نباشند و افرادی که اهل مطالعه هستند باید بر حسب نیاز سنجی بدانند چه کتاب هایی را مطالعه کنند.

حجت الاسلام سوری در ادامه گفت: سرانه مطالعه در حقیقت در میان افراد جامعه ما بسیار کم است و کمتر اهل مطالعه هستیم و لازم است وقت بیشتری برای مطالعه در زندگی روزمره گنجانده شود.

وی افزود: بعضی ها به جای رفتن به سمت کتاب و کتابخوانی و مطالعه ساعت ها در فضای مجازی سیر می کنند که این تنها استفاده از تراوشات فکری دیگران است.

امام جمعه پلدختر با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب ابزار مهم در ارتقای فرهنگ عمومی و میراثی ماندگار است که باید به یک ارزش در جامعه تلقی شود و به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود.

وی کتاب و کتابخوانی را پایه فرهنگ جامعه دانست و گفت: شاخص توسعه فرهنگ مطالعه است و رشد و پیشرفت هر جامعه در گرو مطالعه است.

انتهای پیام/د

لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.