طرح آموزشی بهسامان با هدف انتقال اطلاعات صحیح مصرف برق و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه منابع ملی در مدارس آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نادر اشرف پور مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق آذربایجان غربی درمراسم آموزشی بهسامان گفت: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته مابین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق استان، طرح بهسامان یا مدیریت مصرف انرژی در مدارس استان اجرا می شود.

وی گفت: با آغاز سالتحصیلی جدید این طرح در 22 مدرسه استان آغاز شده است و هر دو ماه یکبار برای پایه های تحصیلی مختلف اجرا خواهد شد.

اشرف پور ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته برای طرح بهسامان از سوی شرکت  برق در سالجاری 500 میلیون ریال می باشد که در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در قالب طرح بهسامان فعالیتهای آموزشی همچون توزیع کتب، بروشور، پوستر، فیلم و سخنرانی و فعالیتهای فرهنگی همچون مسابقه، مقاله نویسی، نقاشی، شعار نویسی، بازدید از نمایشگاه و طراحی و فعالیتهای تحقیقاتی اجرا خواهد شد.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی در مقوله  صنعت برق را مستلزم  صرفه جویی و پرهیز از اسراف قلمداد کرد و افزود: بر اساس مصوبه دولت می بایست دستگاههای دولتی و عمومی 10 درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهند و 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر همچون انرژی خورشیدی تامین نمایند.

اشرف پور اظهار امیدواری نمود با اجرای طرح بهسامان و آموزش دانش آموزان و ایجاد فرهنگ درست مصرف منابع ملی از انرژی به نحو شایسته و منطقی استفاده شود.

انتهای پیام/م

طرح آموزشی بهسامان درمدارس آذربایجان غربی آغازشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.