مدیر کل مدیریت بحران لرستان از اعزام ۷۰ کامیون کمک‌های این استان برای امداد رسانی به استان زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه لرستان معین استان کرمانشاه بوده و از ابتدای وقوع زمین لرزه در این استان تعداد ۷۰ دستگاه تریلی و کامیون، انواع احتیاجاتی که استانداری کرمانشاه اعلام کرد در قالب کاروان‌هایی به این استان ارسال کردیم اظهار داشت: این تعداد کامیون کمک‌های دولتی و مردمی را شامل چادر، پتو، مواد خوراکی، موکت، چراغ بوده است.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز بیان داشت: میزان این کمک‌های نقدی مشخص نیست چرا که خود مردم این کمک‌ها را به حساب ۹۹۹۹۹ واریز می‌کنند و به طور حتم هلال احمر به صورت متمرکز رقم را اعلام می‌کنند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه حضور و استقبال مردم و پرسنل ادارات برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه عالی است گفت: تا این لحظه هر چه استان کرمانشاه اعلام نیاز کرده ما ارسال کرده ایم و هر چقدر دیگر هم اعلام نیاز کنند برای آن‌ها ارسال می‌کنیم.

آریایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ما هیچ مصدوم ناشی از تخریب ساختمان به دلیل زلزله در لرستان نداشته ایم گفت: مجروحانی که در بعضی از مراکز پذیرش شده اند افرادی بوده اند که در اثر استرس و فشاری که به آن‌ها وارد شده دچار زمین خوردگی شده اند و جراحات مختصری داشته اند به شکلی که قابل بستری شدن و طول درمان گرفتن، قرار نبوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ما در این زلزله هیچ تلفات انسانی نداشته ایم و جراحت‌ها هم خیلی مختصر و انگشت شمار بوده است افزود: آسیب وارده به منازل روستایی و شهری را داشته ایم و به طور عمده این تخریب مربوط به سازه‌های خشتی و گلی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پس لرزه‌هایی که در لرستان رخ می‌دهد گفت: مردم نگران نباشند، زلزله خیلی بزرگی در کرمانشاه رخ داده و پس لرزه این زلزله در استان کرمانشاه طولانی مدت بوده و تا چند ماه ادامه دارد که به تبع این زلزله بزرگ در استان همجوار ما، رژیم میانی زاگرس به هم ریخته است و زلزله‌های لرستان نیز متاثر از زلزله بزرگ است.

آریایی تاکید کرد: بزرگی این زلزله خیلی کم است و بزرگترین زلزله‌ای که در استان داشته ایم ۴.۲ ریشتر بوده که در نورآباد به ثبت رسیده است و عمده زلزله‌ها زیر سه ریشتر بوده و تنها ثبت دستگاهی می‌شوند و مردم آن‌ها را متوجه نمی‌شوند.

وی گفت: از دو روز پیش کمیته‌های تعیین خسارت شهرستان‌ها کار برآورد خسارت را شروع کرده اند و تا فردا این خسارت‌ها جمع بندی می‌شوند و با امضای استاندار به تهران ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/م

۷۰ کامیون از کمک‌های لرستان برای امدادرسانی به کرمانشاه اعزام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.