فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 7هزار تن کلزا از کشاورزان بیله سوار خریداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه میزان برداشت کلزا در هر هکتار 2 تا 2/5 تن است گفت: با استقبال کشاورزان شهرستان سال گذشته ۴ هزار و 6۰۰تن کلزا از کشاورزان شهرستان خریداری شد و امسال پیش بینی می‌شود بیش از 7هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول روغنی کلزا اختصاص یافته است اظهار کرد: کشت دانه روغنی کلزا به نسبت سال قبل رشد 60 درصدی داشته است و استقبال کشاورزان از کشت این محصول در بیله‌سوار افزایش یافته است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: این محصول کم آب‌بر است و کشت کلزا در کنار تامین روغن و کنجاله افزایش محصول غلات را برای کشاورزان دارد و سبب حفظ خاک و مواد غنی آن می‌شود.

حلیم عنوان کرد: شهرستان بیله‌سوار درکشت محصولات روغنی جزو شهرستان‌های فعال کشور بوده و پیش بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصولات بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام به امر کشت کلزا در کاهش واردات روغن موثر است گفت : کلزا یکی از محصولات استراتژیک در کشور است و سیاست‌های حمایتی از کشت این محصول اجرا می‌شود و کشت کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گیرد که دارای پتانسیل و عملکرد بالا بوده و در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

رشد 60 درصدی کشت محصول کلزا در بیله‌سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.