مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.

شناسایی۹۶  معلولیت ناشی از حادثه زلزلهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امید قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه عصر  در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور در کرمانشاه برگزار شد، گفت: در ۷ شهرستان آسیب دیده و روستاها و بهش های تابعه آنان در مجموع ۸ هزار و ۱۴۷ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی(شهری و روستایی) هستند.

وی افزود: تا کنون ۹۶ مورد جدید معلولیت ناشی از حادثه زلزله شناسایی شده که در اسرع وقت کمیسیون پزشکی را تشکیل و خدمات لازم را به آنها ارائه خواهیم داد و در حوزه توانبخشی و رفع نیازهای معلولین همه تلاش خود را بکار می گیریم و در حال حاضر ۲۰۰ ویلچر در بهزیستی وجود دارد که از این بابت مشکلی نداریم.

وی به خرید اورژانسی وسایل کمک توانبخشی اشاره کرد و بیان داشت: این وسایل شامل عصا، ویلچر، واکر، توالت فرنگی و وسایل بهداشتی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال است یک تیم تخصصی توانپزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کادر درمان جهت انجام امور مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

قادری با بیان اینکه  یکی از مراکز شهر را به منظور مراقبت و اسکان افرادی که دچار قطع عضو یا ضایعه نخاعی شده اند، تجهیز و آماده سازی کردیم گفت: انجام مشاوره توانبخشی و پزشکی به مصدومی  و شناسایی و ساماندهی سالمندان و معلولینی که اعضای خانواده خود را طی حادثه از دست داده اند و یا در بیمارستانهای دیگر استانهای کشور بستری می باشند در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اسکان افرادی که دچار قطع عضو یا ضایعه نخاعی شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.