به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی، گفت: مردم، مهمترین نهاد نظارتی و محور ارزیابی نهادهای حاکمیتی هستند.
وی افزود: جلب رضایت مردم و رسیدگی به مشکلات و در خواستهای آنان از مهمترین وظایف نهادهای حاکمیتی است و تحقق این امر تنها با نظارت مستقیم مردم بر عملکرد دستگاههای اجرایی محقق میشود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، افزود: نیروی انتظامی به عنوان اولین نهاد پیشگام با هدف بسط و بهبود تعامل با مردم، افزایش مسئولیت پذیری و حس پاسخگویی در مدیران، اقدام به راه اندازی دفتر نظارت همگانی کرده است.
باقری یکی دیگر از اهداف تشکیل دفتر نظارت همگانی پلیس را افزایش اعتماد مردم به پلیس، پیشگیری از وقوع ناهنجاری و بی تفاوتی در کارکنان، افزایش احساس امنیت و رضایت مردم با رویکرد جامعه محوری پلیس برشمرد و گفت: با تشکیل دفاتر نظارت همگانی پلیس در سراسر کشور نیروی انتظامی توانسته به موفقیتهای چشمگیری در تامین امنیت مردم دست پیدا کند.
سرهنگ باقری با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری در جلب رضایت مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی کشور توسط نیروی انتظامی از افزایش ۱۰ درصدی تقدیرها و رضایت مردم استان از عملکرد پلیس در هفت ماهه امسال خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: برقراری ۱۲ هزارو ۷۹ مورد تماس مردم با دفتر نظارت همگانی در هفت ماهه امسال که ۷۵ درصد از این تماسها برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است از مصادیق بارز اعتماد مردم به نیروی انتظامی به شمار میرود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: امنیت پایدار درگرو تعامل و مشارکت مردمی و تمامی دستگاههای اجرایی با نیروی انتظامی است و پلیس زمانی میتواند به شناسایی معضلات، آسیب ها، انحرافات و آشفتگیهای اجتماعی دست پیدا کند که مردم و سایر نهادهای حاکمیتی پلیس را در این امر یاری کنند.
سرهنگ باقری از دفتر نظارت همگانی پلیس به عنوان پل ارتباطی پلیس با مردم یاد کرد و اظهار داشت: دفتر نظارت همگانی پلیس با شماره تلفن ۱۹۷ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به درخواست ها، شکایات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مردم در رابطه با عملکرد پلیس است.
انتهای پیام/ک