امام جمعه گلپایگان گفت: قبل از ستادهای بحران، مانورهای زلزله باید جدی گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدعلاء‌الدینی دیشب در ستاد ساماندهی، جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار داشت: طبق آیات قرآن زلزله از نشانه‌های روز قیامت که باید از خواب غفلت بیدار شد و قبل از آن که به مسائل دنیوی که فانی و  پوچ است به مرگ توجه شود.

وی با بیان اینکه زلزله برای تنبیه مردم نیست زیرا خداوند رحمت دارد، گفت: وقوع زلزله به تنهایی ضرر ندارد و ضرر ایجاد شده به دلیل عدم مدیریت بشر است که با دست خودش در هنگام ساخت ایمن سازی را رعایت نمی‌کند و هنگام زلزله خطرساز می‌شود.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: زلزله هشداری به بازماندگان است که در هنگام ساخت و ساز منازل مسکونی نکات ایمنی را رعایت کنند و به مهندسان ناظر نگویند زلزله مانند مهریه است و به هر طریقی امضا وی را بگیرند.

وی با تاکید همدلی‌ها و همراهی میان دولت و مردم مانند زمان انتخابات در این حادثه ناگوار نیز اتفاق افتاد، تأکید کرد: وقت سیاسی‌کاری نیست که بعضی استفاده کنند.

علاء الدینی با اشاره به اینکه مردم آگاه هستند و اکنون می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند، بیان داشت: قبل از ستادهای بحران، مانورهای زلزله باید جدی گرفته شود.

وی ابراز کرد: امداد نیرویی در زمینه وقوع زلزله بسیار مهم است و نیروی سپاه، بسیج  و ارتش در کنار نیروهای امدادی ظرفیت‌های خوبی هستند که کشورهای دیگر فاقد آن هستند و سبب شدند که از کشورهای دیگر کمک گرفته نشود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه همدلی‌ها و همراهی‌ها در تاریخ ماندگار است، گفت: خیرین و مردم گلپایگان اسلام را یاری کردند زیرا یکی از پایه‌های اسلام همدردی و همیاری به هم نوع است.

وی با بیان اینکه این همیاری‌های مردم شعار و عمل و عزاداری‌های محرم و صفر شعور مردم است، گفت: مسؤولان شهرستان بستر لازم را برای جذب و توزیع عادلانه آماده کنند.

علاءالدینی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در نماز جمعه و اجتماعات و مساجد حضور پیدا کنند، افزود: تنها بحث مالی نیست و کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اقلام ضروری به موقع اطلاع رسانی شود تا به موقع تامین شود، گفت: پاکت‌هایی میان دانش آموزان توزیع شود تا با فرهنگ سازی، در این کار مشارکت داده شوند.

علاءالدینی تأکید داشت: آمار نهایی کمک‌های مردم شهرستان در پایان جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه اعلام شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد ساماندهی، جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.