کاهش تولید زعفران در رشتخوار بر اثر خشکسالی‌ها

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: بر اثر خشکسالی‌های اخیر تولید زعفران در این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   حمید رضایی افزود:علیرغم برداشت زعفران از سطح ۶ هزارو ۳۰۰ هکتاراز مزارع شهرستان رشتخوار بر اثر خشکسالی‌ها میانگین برداشت این محصول از ۳/۲ کیلو گرم در هکتاردر سال گذشته به ۱/۵ کیلو گرم در سال جاری در هر هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشتخوار مقام سوم تولید کننده این محصول در خراسان رضوی است گفت: طرح حمایتی خرید زعفران برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکننده باقیمت پوشال کیلویی ۴۳۰۰ و نگین کیلویی ۵۴۰۰ اجرایی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار افزود: ۸۲ هزار هکتار در خراسان رضوی زیرکشت زعفران است و ۸۰ درصد زعفران کشور ایران در خراسان تولید می‌شود و بیشترین تمرکز تولید زعفران خراسان در شهرهای  رشتخوار و تربت حیدریه است.

رضایی با بیان اینکه بیش از ده هزار بهره بردارکشاورزی در این حوزه با برداشت زعفران فعال شده است، گفت: برداشت محصول زعفران در رشتخوار از اواسط آبان‌ماه آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برداشت محصول زعفران به دلیل کاهش شدید قیمت و افزایش قیمت نهاد‌های کشاورزی و آب در زمان آبدهی دیگر برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد که دولت باید به دنبال چاره اندیشی بهتری برای جلو گیری از زیان کشاورزان بردارد.

 
 مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: اکنون نیمی از تولیدات زعفران کشاورز مستقیم وارد جیب دلالان می‌رود و کشاورزان زعفران کار سهم کمی از تولیدات خود نصیبش می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

اجرای طرح حمایتی خرید زعفران در خراسان رضوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار