مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از مسمومیت ۶۳ لرستانی در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به تعداد مسمومیت‌های امسال گفت: طی هفت ماهه نخست امسال، ۶۳ نفر از شهروندان لرستانی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی افزود: این مسمومیت‌ها عمدتا به دلیل مسمومیت با قرص برنج، مسمویت دارویی، مسمومیت با سم و مسمومیت با منوکسیدکربن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه بیشترین نوع مسمومیت در هفت ماهه نخست امسال، مسمومیت با قرص برنج بوده، بیان داشت: طی این مدت ۱۳ زن و ۱۸ مرد از استان با قرص برنج مسموم شده‌اند.

نظیفی در ادامه گفت: در هفت ماهه سال گذشته، ۵۱ مورد مسمومیت ثبت شده که امسال نسبت به مدت مشابه با ۶۳ مسمومیت، این تعداد افزایش یافته است، همچنین مسمومیت با قرص برنج و دارو بیشترین دلایل مسمومیت در هفت ماهه سال گذشته بوده‌است.

وی مسمومیت دارویی را دیگر عامل بالای مسمومیت در هفت ماهه نخست امسال عنوان کرد و گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن و مسمومیت با سم در رتبه‌های بعدی عوامل مسمومیت شهروندان لرستانی قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تعداد مصدومین نزاع هفت ماهه سال گذشته را هشت هزار و ۵۹۴ مورد بیان و افزود: مصدومین نزاع در هفت ماهه امسال با روند کاهشی همراه بوده به نحوی که از هشت هزار و ۵۹۴ به هشت هزار و ۳۰۷ مورد رسیده است.

نظیفی به مصدومین حوادث کار اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه سال جاری تنها پنج مورد حادثه دیده در صحنه کار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/د

مسمومیت ۶۳ لرستانی در هفت ماهه گذشته امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.