دامداران ضوابط بهداشتی را در پیشگیری بیماری واگیردار رعایت کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام ‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه ‌ای در واحدهای دامداری از موثرترین راهکار برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

وی افزود: واکسیناسیون و ایمن ‌سازی دام‌ ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ ای در واحدهای دامداری از موثرترین راهکار برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

صادقی با بیان اینکه حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده به بیماری، سبب گسترش بیماری می‌ شود، گفت:  دامداران به توصیه‌ های بهداشتی دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ ها توجه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: کاهش تولید شیر، کاهش وزن و تلفات در دام‌ های جوان از شایع‌ترین خسارات ناشی از بیماری ها است.

صادقی گفت: دامداران نسبت به آهک پاشی، کنترل رفت و آمد و قرنطینه  برای کنترل این بیماری های واگیردار در دام ها  توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسالت جهاد کشاورزی آموزش و ترویج برای کاهش هزینه تولید و انتقال دانش علمی و نوین برای تولید است، افزود: برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دامداران و روستاییان و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به  ارائه خدمات به  دام‌ های سنگین و سبک روستایی و واکسیناسینون دام‌ها در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت، گفت: دامپزشکی محمودآباد از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۹۹۶  رأس دام سنگین برای پیشگیری از بیماری تب برفکی،   ۶۹۸ هزار رأس دام سنگین برای بیماری مبارزه با شاربن و ۳ هزار و ۹۹۰ رأس دام سنگین برای بیماری بروسلوز و لمپین اسکین در روستا‌های این شهرستان واکسینه کرده است.

انتهای پیام/ م

پیشگیری از بیماری واگیردار در دامداری ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار