سرپرست کتابخانه عمومی شهرستان دهاقان از برگزاری نخستین نشست کتاب‌خوان در دهاقان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زیبا وفادار  با اشاره به کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوان نخستین نشست کتاب‌خوان در شهرستان دهاقان برگزار می‌شود.

وی هدف این نشست را ترویج مطالعه دانست و افزود: کتاب‌خوان عنوان نشست‌های است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

سرپرست کتابخانه عمومی شهرستان دهاقان گفت: این جلسه در فضای صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتاب‌خوان را برای سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوان به اشتراک گذارد.

وی با بیان اینکه عادت مطالعه باید مدنی شود، اذعان داشت: به منظور اجرای بهتر و شایسته‌تر این نشست‌ها در سطح استان، افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشددهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و جمع خانوادگی است تا به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.

وفادار خاطرنشان کرد: آشنای عموم مردم با نحوه و چرای مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ‌سازی این امر و بهبود نگرش و کیفیت سبک زندگی مردم در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی است.

وی از سه نوع نشست کتابخوان خبر داد و گفت: نشست کتابخوان به صورت کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای و استانی و ویژه برگزار می‌شود. 

سرپرست کتابخانه عمومی شهرستان دهاقان عنوان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌ها، معرفی کتاب‌های جدید، ارتقاء و توانمندی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب از اهداف اصلی این نشست تلقی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

نخستین نشست کتاب‌خوان در دهاقان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار