فرماندار پل‌دختر گفت: با توجه به گزارش پیش‌بینی هواشناسی از ساعات پایانی روز دوشنبه هفته جاری موج بارشی وارد این شهرستان می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نعمت اله دستیاری،فرماندار شهرستان  پلدختر گفت: طی گزارش‌های واصله از هواشناسی بیشترین بارش‌ها در سطح استان متوجه شهرستان پل‌دختر بوده که شدت این بارش‌ها در روز سه شنبه این هفته است.

ستاد بحران پل‌دختر برای بارش های شدید آمادگی لازم را داشته باشد

وی افزود: دستگاه‌های عضو ستاد بحران باید آمادگی لازم برای هرگونه شرایط بحرانی را داشته باشد و از امکانات و نیروی انسانی به بهترین نحو استفاده کنند.

فرماندار پل‌دختر گفت: بر این اساس کلیه دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان هفته در آماده باش کامل بسر می‌برند.

وی افزود: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر شهرداری‌ها تابعه شهرستان باید آمادگی لازم برای کمک رسانی به افراد رهگذر اعم از پیاده و سرنشینان خودرو‌ها داشته باشند.

دستیاری خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال سیل و آبگرفتگی معابر باید تدابیر لازم جهت تسهیل در عبور و مرور اعم از راه‌های اصلی، فرعی و عشایری اندیشیده شود.

وی بر آمادگی نیرو‌های هلال احمر، امدادی، بسیج و نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: ادارات عضو ستاد بحران نسبت به آماده‌سازی خودرو‌های امدادی و ماشین آلات راهسازی اقدام کنند.

فرماندار پل‌دختر از مردم شهرستان به ویژه کشاورزان و عشایر خواست تا جهت رویارویی با باران شدید آمادگی لازم را داشته باشند و از اقامت و تردد غیر ضروری در بستر و حریم و حاشیه رودخانه‌ها و نقاط سیل گیر خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به بارش‌های شدید دستگاه‌های مربوطه جهت مقابله با بحران احتمالی آمادگی صد درصد داشته باشند.

دستیاری خاطرنشان کرد: هشدار‌ها و اخطار‌های هواشناسی و ستاد بحران را تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی جدی بگیرند تا در صورت بروز حادثه سیل، توان و امکان لازم برای مقابله وجود داشته باشد.

فرماندار پل‌دختر از کشاورزان شهرستان خواست قبل از آغاز بارندگی برای احتیاط موتور تلمبه‌های خود را از محدوده و حریم رودخانه بیرون بکشند.

انتهای پیام/د

بارش شدید در پلدختر در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.