رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه از افزایش تعداد گونه‌های جانوری منطقه بهرام گور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه اظهار کرد: آمار‌های بدست آمده از سرشماری پاییزه امسال منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، حکایت از رشد همه گونه‌های جانوری پستانداران دارد.

وی ادامه داد: افزایش چشمگیر تعداد گورخر ایرانی به بیش از ۸۵۰ رأس و حدود ۲ هزار رأس از گونه‌های کل، بز، قوچ و میش در این سه روز ثبت شد و آمار گونه جبیر که از حیوانات حفاظت شده است، نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بسیارخوبی داشت.

احمد رستگار با بیان اینکه گونه‌های گربه سانان و سگ سانان که از گونه‌های موجود در این منطقه حفاظت شده و پارک ملی هستند، نیز رشد خوبی داشته اند، اضافه کرد: امنیت بهتر و بیشتر، کنترل و حفاظت از گله‌های پستانداران در زمان‌های مهاجرت به مرز استان‌های کرمان و یزد را از عوامل رشد و بهبود نسبی در وضعیت گونه‌ها دانست.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام سرشماری پاییزه سال ۱۳۹۶ شمسی که مطابق هرساله در ۶۰ درصد از مساحت این منطقه حفاظت شده ۴۰۸ هزار هکتاری انجام شد و آمارگیری امسال با برنامه ریزی، گروه بندی و توزیع فرم‌های ثبت آمار حیات وحش برای هر گروه آغاز و سپس برای مستند کردن حیات وحش موجود فیلم و عکس تهیه شد.

رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: سرشماری امسال زیر نظر اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست استان فارس و با همکاری جمعی از محیط بانان دیگر شهرستان‌ها و تعدادی از اعضای تشکل‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت انجام شد و در این سرشماری و پایش امسال افرادی از اداره نی ریز، پارک ملی بختگان، فسا، استهبان و سازمان‌های مردم نهاد (NGO هایی) از شهرستان‌های سیرجان و نی ریز به همراه تعدادی ازعکاسان حیات وحش اکیپ‌ها را برای مستند سازی همراهی کردند.

انتهای پیام/ن

افزایش حیات وحش در منطقه بهرام گور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار