دیدار بسیجیان تربت جام با ائمه جمعه تربت جام

در آستانه آغاز هفته بسیج جمعی از بسیجیان تربت جام باحجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام و مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  امام جمعه تربت جام در این دیدار که در دفتر ایشان برگزار شد گفت: اختلاف نظر‌ها و دیدگاه زمانی قابل حل می‌شود که مسئولان، مدیران و افراد جامعه روحیه معامله کردن با خدا را در خود ایجاد کنند که این روحیه در تفکر و بدنه بسیج نهادینه شده است.

حجت الاسلام جواد طاهری افزود: تمام اختلاف نظر‌ها و دیدگاه زمانی قابل حل می‌شود که مسئولان، مدیران و افراد جامعه روحیه معامله کردن با خدا را در خود ایجاد کنند که این روحیه در تفکر و بدنه بسیج نهادینه شده است.

وی گفت: دنیا طلبی و زیاد خواهی باعث می‌شود جنگ ونزاع در جامعه بشری زیاد شود واگر روحیه و سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج پیدا کند دیگر دعوا‌ها بر سر پست‌های دنیای اتفاق نمی‌افتد و اگر فرصت خدمت در سنگری گرفته شود آن قدر کار‌های بر زمینه مانده هست که می‌توان انجام دهد و این امر با داشتن روحیه بسیجی محقق شدنی است.

امام جمعه تربت جام افزود: امروز باید در هر مسجد یک تفسیر قرآن کریم باشد اگر نیست تلاش کنیم و همت را بگذارید که این امر اتفاق تا همه از برکات استفاده از منبع فیض قرآن بهرمند شویم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره دیدگاه‌های مختلف به جایگاه رهبری در جامعه گفت: افرادی در جامعه هستند که رهبر جامعه را به این خاطر دوست دارند که ایشان توانستند کشور را با پشتوانه مردم و بسیج در منطقه جنگ زده امن و حضور اینگونه رهبر برای منافع خود مناسب می‌دانند؛ اما بسیجایان نگاهی زیبا تری دارند و مقام معظم رهبری پرچمدارو مقتدای خود می‌خواهد و حاضر است در این راه جانش را فدا کند.

وی  تصریح کرد: کار‌های مورد رضای خداوند قرار می‌گیرد که حجت شرعی داشته باشد به همین دلیل شهادت بدون اذن امام در میدان نبرد مورد هدف نیست و آنچه برای شهیدان مهم است اجازه و امر امام برای نبرد با دشمن اسلام بوده به طوری که مالک اشتر را از خیمه معاویه برمی گرداند.

امام جمعه تربت جام گفت:بسیجیان هر کجا استکبار جهانی حاضر باشد برای نبرد با او به میدان می‌آید و در خدمت رسانی به مناطق کشور همیشه در صحنه حضور دارد.

حجت الاسلام طاهری افزود: بسیج تکیه گاهش رهبری و ولایت است و تمام تخریب‌ها را به جان می‌خرد واجازه نمی‌دهد آسیبی به ولایت برسد وهدفش خوشحال کردن مقام عظمای ولایت وسرزنده نگهداشتن ایشان را وظیفه می‌داند، زیرا که باور دارند رهبر دلش در گرو خدا مشغول است.



روابط ما با دنیا تا زمانی پابرجاست که به منافع ملی کشور لطمه نخورد


 مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی   امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام هم در دیدار با بسیجیان که در مزار شیخ احمد جامی برگزار شد با اشاره به فتنه‌انگیزی استکبار جهانی در خدشه‌دار کردن تعامل ایران با جهان گفت: ما به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم و به آن پایبندیم و روابط ما با دنیا تا زمانی پابرجاست که به منافع ملی کشور لطمه نخورد.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج به‌فرمان امام راحل حفظ و حراست از دستاورد‌های اسلام، قرآن، نظام و انقلاب بود.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام با اشاره به دسیسه‌های استکبار جهانی در انحراف این نهاد مقدس تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار مهم بسیجیان تابعیت محض از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب و حفظ روحیه جهادی در همه عرصه‌هاست که امروز به‌واسطه آمادگی و حضور شما عزیزان آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی با اشاره به فتنه‌انگیزی استکبار جهانی در خدشه‌دار کردن تعامل ایران با جهان گفت: ما به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم و به آن پایبندیم و روابط ما با دنیا تا زمانی پابرجاست که به منافع ملی کشور لطمه نخورد، چراکه ملت و مسئولان کشور دریافتند که به‌جز اتکا به توان داخلی کسی یار روز آخر ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: شما بسیجیان عزیز دو اجر نزد خداوند متعال دارید، یک اجر حفاظت و حراست از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و دیگر اجر مرز‌های عقیدتی و فرهنگی اسلام ناب محمدی است.

امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام گفت: بسیجیانی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند و با مظلوم یاری و ظلم‌ستیزی از اسلام و مسلمین دفاع می‌کنند و در خط رهبری هستند این‌ها اجر دوچندانی نزد خداوند متعال دارند.

 مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی تأکید کرد: امروز بسیجیان باید تحت توجهات رهبر معظم انقلاب باهم همدل، متحد، یکپارچه و هماهنگ باشند و از تفرقه‌افکنی بپرهیزند و سعی کنند از هر نظر خودتان شان را قوی و نیرومند کنند تا ایران اسلامی همان‌طوری که در دنیا از امنیت پایداری برخوردار است چشم طمع دشمنان را هم کور کنیم.

انتهای پیام/س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.